Societat

La Generalitat multa Ferrovial per la mala gestió del 112

El govern ha reclamat a l’empresa 70.000 euros des de febrer de l’any passat

El servei més deficitari és el de traducció

La Generalitat ha multat Ferrovial per la mala gestió del telèfon d’emergències 112. Segons ha avançat RAC 1, des de febrer de l’any passat, el Govern ha reclamat a l’empresa uns 70.000 euros. Entre els principals motius de sanció hi ha la poca qualitat, però sobretot el nefast servei en la traducció d’idiomes, que fa que alguns usuaris que truquen al 112 per comunicar una urgència, i no parlen català ni castellà, no puguin ser atesos per falta de traductors.

No és la primera multa que la Generalitat imposa a l’empresa. Fa un any va haver de pagar 19.000 euros per no complir el nivell del servei que s’havia acordat.

Els treballadors de Ferrovial ja fa temps que es queixen que hi ha poc personal per fer front als milers de trucades que entren en el servei.

Aquest no ha estat l’únic contracte entre Ferrovial i el Govern que ha generat polèmica, el primer va ser el que es va fer durant la pandèmia, quan l’empresa privada es va encarregar del rastreig de positius de covid, sense fer cap concurs públic. Una tasca, que segons els diferents partits s’havia d’haver gestionat des de l’atenció primària.

Després de molta polèmica, el passat mes d’abril Ferrovial va decidir traslladar la seu als Països Baixos després que cap dels accionistes acabés venent els títols.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia