societat
Els ingressos del Grup HIPRA se situen a 396,7 milions d’euros durant el 2022
Els beneficis de la farmacèutica biotecnològica incrementen un 14% respecte a l’exercici del 2021
El Grup HIPRA ha tancat l’any 2022 amb un total de 396,7 milions d’euros en ingressos, un 14% més que l’any anterior. El benefici de l’empresa ha augmentat fins a 55,7 milions i la seva expansió internacional s’ha accelerat aquests últims anys. A més, L’EBITDA (acrònim en anglès de ’Beneficis abans d’interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions’) s’ha situat en 70,3 milions d’euros. D’aquesta manera, respecte al 2021, disminueix lleugerament i reflecteix l’increment de les despeses operatives, destacant les associades a energia i en recerca i desenvolupament, que durant el 2022 ha aconseguit un rècord històric de l’ordre del 25% de la facturació. D'altra banda, l'empresa va acabar el 2022 amb un equip de 2.419 persones (2.309 persones el 31 de desembre de 2021). De fet, des de fa anys, HIPRA aconsegueix paritat en el seu equip: un 51% del total són homes i un 49% dones.
Pel que fa a les inversions en instal·lacions, destaquen les relacionades amb les instal·lacions per al desenvolupament de la vacuna contra la COVID-19 i amb la construcció del Campus HIPRA, les noves instal·lacions ubicades a Aiguaviva. La companyia treballa amb unes previsions pel 2023 que persegueixen un decidit creixement de la xifra de negoci, una millora de la rendibilitat i una expansió significativa de l’EBITDA.
Per altra banda, alguns CAP de les demarcacions de Girona i Barcelona han començat aquesta setmana a administrar dosis de la vacuna d'Hipra contra la COVID-19. Hipra és l'única empresa estatal que ha elaborat una vacuna contra aquesta malaltia.
Innovació en Salut Animal
En l'àmbit de Salut Animal, HIPRA ha continuat focalitzant els seus esforços en la prevenció i ha aconseguit créixer en quota de mercat mundial d'animals d'abastament fins a arribar al 7,8%. Aquest creixement s'aferma en la innovació contínua i el llançament al mercat de productes innovadors, com és el cas de la creació d'una vacuna per a la prevenció de les coccídies en aus així com una contra infeccions per Clostridioides difficile i Clostridium perfringens tipus A per a porcí.
La visió estratègica de l'empresa està d'acord amb l'estratègia mundial One health (“Una sola salut”) que procura per a la salut de les persones, dels animals i del medi ambient i també s'alinea amb la pressió per limitar l'ús d'antibiòtics, tendència especialment clara a Europa. En aquest sentit, la venda de biològics al mercat de la salut animal mundial va passar de representar el 26% del total el 2015 al 29% el 2022. Per HIPRA, les vendes en vacunes han passat a representar el 65% de la facturació total el 2014 al 91% el 2022. Per al 2023, s'estima que les vendes de biològics ja arribin al 94%.
Presència internacional
En paral·lel, HIPRA té una sòlida presència internacional amb quaranta filials pròpies, tres centres de Recerca i Desenvolupament i sis plantes de producció ubicades estratègicament a Espanya i Brasil. A més, la seva extensa xarxa de distribució internacional manté oberts els canals de comercialització amb prop de 100 països més, cobrint així els cinc continents.