Endesa afirma que la Costa Brava pot estar tranquil·la pels talls elèctrics
Ajuntaments i Generalitat s’han reunit amb la companyia per conèixer les mesures que s’apliquen per resoldre definitivament aquest problema
L’Ajuntament de Palamós ha acollit aquest matí la trobada que els Ajuntaments de la Costa Brava i la Generalitat han fet amb la companyia Endesa per conèixer les mesures que s’aplicaran per resoldre definitivament els talls elèctrics a la zona.
Aquesta reunió de seguiment conjunta dona continuïtat a la qual es va fer el gener passat. L’objectiu de la trobada ha estat conèixer de primera mà el pla d’acció que aplica aquesta companyia elèctrica, mitjançant el qual es permeti la millora del servei i de les infraestructures de la xarxa, per tal de poder garantir que no es repeteixin els successius talls del servei elèctric que han viscut aquests municipis, principalment durant els mesos d’estiu, provocant afectacions, sobretot, als establiments de restauració i hostaleria.
Els representants a la reunió de la companyia Endesa han explicat que el Pla d’acció i inversions previst s’ha implementat i executat al 100%, fent efectives les diverses actuacions que s’havien demanat -emmarcades dins un pla triennal que suma 3,5 milions d’euros- i, per tant, afrontant l’actual temporada d’estiu amb tranquil·litat. El pla d’acció ha constat d’una quarantena de millores a punts considerats clau “clau” per evitar que, si hi ha una apagada, afecti al mínim de clients possible. S’ha invertit, per exemple, en la millora tecnològica dels centres de transformació; s’han fet accions preventives a nivell de manteniment; s’ha accelerat la digitalització i automatització de les línies elèctriques; i s’ha reforçat els canals de comunicació directa amb els alcaldes.
Els tècnics de la companyia han recordat que les principals línies elèctriques que alimenten als municipis de la Costa Brava discorren per zones boscoses afectades pel Pla Alfa. Això implica que per prioritzar la protecció dels boscos, en coordinació amb els Agents Rurals i Protecció Civil, l’equip d’Endesa ha de fer comprovacions visuals a camp, abans de reconnectar de forma automàtica la línia, amb la qual cosa el procés de reposició del servei es veu allargat en el temps.
En aquest sentit des de la Generalitat de Catalunya ja s’està treballant perquè aquesta dificultat sigui la menor possible, acotant més a nivell territorial els àmbits on calgui seguir aquest protocol i en els que no.
Els ajuntaments representats a la reunió han demanat a Endesa a Catalunya seguir aplicant millores a la xarxa amb una inversió constant que permeti resoldre qualsevol altra incidència amb l’objectiu d’arribar a l’excel·lència, i d’aquesta manera poder garantir un òptim funcionament del servei tot l’any.