Societat

societat

La Garrotxa vol ampliar les línies de busos que connecten amb espais naturals

Es vol aprofitar alguns aparcaments en polígons industrials o en d’altres zones que ja estan habilitades per evitar la massificació en zones molt concorregudes com Sadernes

La Garrotxa vol aprofitar alguns aparcaments en polígons industrials o en d’altres zones que ja estan habilitades i connectar-les amb bus fins els espais naturals, segons informa l’ACN. L’objectiu és evitar grans concentracions de cotxes en zones com Sadernes on la carretera és molt estreta i hi ha un cert perill en cas d’emergència o la Fageda d’en Jordà que s’omple de visitants, especialment els caps de setmana. I és que La Garrotxa tornarà a ser una de les destinacions preferides d’interior aquest estiu. El sector hostaler, que va fregar el 100% d’ocupació per Sant Joan, dona per fet que aquest estiu serà també bo. I ja fa uns anys que zones com Sadernes o la Fageda d’en Jordà s’han consolidat com un atractiu turístic. L’inconvenient, però, és la quantitat de vehicles que s’hi desplacen, que en moltes ocasions provoca maldecaps tant als visitants com als veïns del territori.

En aquest sentit, preocupa especialment la zona de Sadernes, ja que arribar-hi cal recórrer una carretera estreta, que en moltes ocasions s’omplia a banda i banda, amb el risc que comporta. Per això, des de fa uns anys es va regular l’accés a aquest espai natural per evitar la massificació.

Ara, però, des de Turisme la Garrotxa es va una passa més enllà i vol fer extensiva la iniciativa que porta fent a la Fageda d’en Jordà des de fa uns mesos. La voluntat, a més, és que aquest autocar sigui de línia regular, per tant que doni servei als habitants de la Garrotxa. És el cas del Rumbus, que enllaça l’aparcament del polígon industrial de les Preses amb el centre d’Olot i connecta amb Santa Pau i arriba just a l’entrada de l’espai natural de la Fageda. A més, cal tenir en compte que l’aparcament de Can Serra, a tocar de la Fageda, està en obres i, per tant, no s’hi pot estacionar. “Amb això el que aconseguim és que, a banda de la gent que vol visitar el parc, els veïns dels pobles tinguin una línia regular que fins ara no tenien, per exemple, per venir a Olot a fer gestions”, assenyala Serra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El pregó de la futbolista Melanie Serrano enceta la Festa Major

BLANES
societat

Un bus sense frens envesteix turismes i xoca amb la boca de metro de la línia L5 al Carmel

Barcelona

El periodista Ramon Iglesias, pregoner de la Festa Major

PORTBOU

S’engega la campanya ‘A les tantes, intactes’

GIRONA
Tallada l’AP-7 a Ulldecona per l’accident de dos camions
societat

Tallada l’AP-7 a Ulldecona per l’accident de dos camions

Barcelona
societat

Neutralitzada la fuita d’àcid clorhídric pel soc de dos camions a l’AP-7 a Ulldecona

Barcelona
mobilitat

Mataró tanca la meitat de la zona blava a l’agost per facilitar l’aparcament

Mataró

L’escola de teixits de Canet “renaixerà” com un centre d’FP integrada

Canet de mar
trasnports

Les obres a la línia L4 del metro deixaran sense servei entre les estacions de La Pau i Selva de Mar

Barcelona