Societat

Els conductors que superin els 80 km/h a l'àrea de Barcelona a partir de mitjanit ja seran sancionats

Els conductors que superin els 80 km per hora a l'àrea metropolitana de Barcelona a partir d'aquesta mitjanit ja podran ser sancionats, després que entri oficialment en vigor la mesura implantada en fase de prova l'1 de desembre.
Com estava previst, a partir de demà se sancionarà amb multes o pèrdua de punts els conductors que des de les 00.00 hores de l'1 de gener superin el nou límit en 12 trams d'autovies i autopistes d'accés a la capital catalana, en 16 municipis de les comarques del Barcelonès i el sud del Baix Llobregat. La mesura és una de les principals aprovades per la Conselleria de Medi Ambient per reduir la contaminació de l'aire a l'àrea de la capital catalana.
Entre els trams afectats hi ha l'autovia de Castelldefels (Baix Llobregat), la A-2, la C-17, la C-58, l'autopista del Garraf i la C-16. Els més llargs són els 16 quilòmetres de la C-31, entre Castelldefels (Baix Llobregat) i l'entrada per la Gran Via, i els 13 de la C-32 entre Sitges (Garraf) i el Nus del Llobregat.

Reducció d'accidents
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, ha explicat avui en roda de premsa que a part de la reducció de les emissions de gasos contaminants, la mesura té el "valor afegit" de reduir la sinistralitat, fet que les "primeres impressions" de la fase de proves ja evidencien. L'objectiu és aconseguir una disminució d'entre el 35 i 50% de la sinistralitat, com ha succeït a d'altres ciutats europees on funciona la mateixa mesura.

Segons les dades de Trànsit, durant el primer mes d'aplicació de la limitació, tot i que no se sancionava, s'ha reduït la velocitat mitjana un 15%, i s'ha passat de 100 a 85 km/h aproximadament. Moya ha destacat aquesta reducció i l'ha contraposada al fet que en els últims quatre o cinc anys només s'havia reduït quatre o cinc quilòmetres.

Un dels casos més destacats és el de l'autopista del Garraf, la C-32, on fins al 30 de novembre es podia circular a 120 quilòmetres per hora. La velocitat mitjana llavors superava els 100 km/h, mentre que ara està entre 82 i 84.

En els 20 primers dies d'aplicació provisional de la mesura, es van detectar uns 15.000 conductors que superaven el nou límit, i que seran advertits per part del SCT, tot i que no sancionats. D'aquests, més de la meitat, uns 8.700, circulaven entre 80 i 90 km/h, poc més de 4.000 anaven entre 90 i 100 km/h i només uns 2.100 superaven els 100 quilòmetres per hora. De tots aquests conductors, entre 5.000 i 6.000 haurien perdut algun punt del carnet de conduir.

El director del SCT també s'ha mostrat "optimista" respecte al compliment i acceptació -tot i que sigui sota l'amenaça de sanció- de la norma, i ha posat com a exemple la reducció del límit de velocitat a les Rondes de Barcelona. Per aquesta raó, ha agraït el comportament dels conductors que compleixen els límits fins i tot en trams on "costa mantenir" els 80 km/h.

"Cada vegada hi ha més consciència que la sinistralitat i la velocitat van associades", ha opinat Moya, així com sobre la necessitat de reduir la contaminació de l'aire.

A començament de febrer, Trànsit tindrà llest un informe que analitzarà minuciosament el canvi de comportament dels conductors en les diferents vies segons els trams i les hores, així com la reducció d'accidents.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.