Societat

Aprovada la construcció de la MAT de Terol fins a Begues

La línia per transportar electricitat travessarà vuit comarques i afectarà una quarantena de municipis catalans

El projecte està a l’espera del vistiplau de la Generalitat

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha aprovat la construcció d’una central fotovoltaica a Lechón (Saragossa) i Cucalón (Terol) i la línia d’evacuació aèria i soterrada de molta alta tensió (400 kV) fins a Begues (Baix Llobregat). Després d’aconseguir la declaració d’impacte ambiental favorable, el ministeri dona ara llum verda a l’empresa Energías Renovables de Ormonde 36 per fer una MAT que passarà per 40 municipis catalans de les Terres de l’Ebre, el Camp de Tarragona, el Penedès i l’àrea metropolitana. Segons recull una informació de l’ACN, la línia elèctrica tindrà 182,2 quilòmetres fins a un centre de seccionament a Begues i un altre tram de 14,14 quilòmetres més fins la subestació elèctrica del mateix municipi. El projecte encara està a l’espera del vistiplau de la Generalitat de Catalunya.

La línia travessa vuit comarques catalanes. Els municipis afectats de les Terres de l’Ebre són Gandesa, Corbera d’Ebre, la Fatarella, Ascó, Móra d’Ebre i Garcia; al Camp de Tarragona hi ha el Masroig, Falset, Pradell de la Teixeta, Duesaigües, Riudecols, Alforja, l’Aleixar, Almoster, la Selva del Camp, l’Albiol, Alcover, el Milà, Valls, Vallmoll, Nulles, Vilabella, Puigpelat, Bràfim, Montferri i Rodonyà; al Penedès trobaríem Masllorenç, la Bisbal del Penedès, Sant Jaume dels Domenys, Llorenç del Penedès, l’Arboç, Castellet i la Gornal, Santa Margarida i els Monjos, Olèrdola, Sant Cugat Sesgarrigues, Avinyonet del Penedès i Olesa de Bonesvalls. Finalment, els municipis del Baix Llobregat de Begues i Vallirana.

Diversos ajuntaments, consells comarcals, les diputacions de Tarragona i de Barcelona i la Direcció General d’Energia de la Generalitat havien emès informes desfavorables. També alguns grups ecologistes com el GEPEC havien presentat al·legacions.

De fet, el mateix Senat amb el suport del PSOE, ERC, Junts i Teruel Existe havien aprovat una resolució per “denegar l’autorització” d’aquesta línia MAT. A més, la ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera, va admetre el 2021 que aquest projecte “no tenia lògica i era desproporcionat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El pregó de la futbolista Melanie Serrano enceta la Festa Major

BLANES
societat

Un bus sense frens envesteix turismes i xoca amb la boca de metro de la línia L5 al Carmel

Barcelona

El periodista Ramon Iglesias, pregoner de la Festa Major

PORTBOU

S’engega la campanya ‘A les tantes, intactes’

GIRONA
Tallada l’AP-7 a Ulldecona per l’accident de dos camions
societat

Tallada l’AP-7 a Ulldecona per l’accident de dos camions

Barcelona
societat

Neutralitzada la fuita d’àcid clorhídric pel soc de dos camions a l’AP-7 a Ulldecona

Barcelona
mobilitat

Mataró tanca la meitat de la zona blava a l’agost per facilitar l’aparcament

Mataró

L’escola de teixits de Canet “renaixerà” com un centre d’FP integrada

Canet de mar
trasnports

Les obres a la línia L4 del metro deixaran sense servei entre les estacions de La Pau i Selva de Mar

Barcelona