Una aplicació resol un 86% d’incidències urbanes a Vilafant
La participació ciutadana augmenta amb èxit en la comunicació d’incidències a l’Ajuntament
L’Ajuntament de Vilafant ha aconseguit un notable creixement de la participació ciutadana en la comunicació d’incidències amb l’aplicació ‘Línea Verde’. Aquesta eina ha permès al veïnat comunicar 5.454 incidències fins al dia d’avui, segons informa l’Ajuntament a través d’un comunicat.
D’aquestes incidències, un 86% ja han estat resoltes amb eficàcia, demostrant la utilitat i l’eficiència de l’aplicació en la gestió dels desperfectes reportats. Les principals tipologies de problemes comunicades amb més freqüència són les relacionades amb la via pública, especialment “voreres i carrers” amb un 20%, seguides d’”abocaments incontrolats” amb un 14%, “enllumenat” amb un 13%, “parcs i jardins” amb un 11% i “neteja” amb un 9%.
La implicació del veïnat ha permès a l’Ajuntament actuar de manera àgil per resoldre les incidències. A més, l’aplicació ha proporcionat informació sobre necessitats desconegudes fins ara per a les autoritats municipals. En paraules del regidor de Medi Ambient, Xavi García, “l’aplicació ’Linea Verde’ és una gran eina, que ens permet actuar de manera ràpida, quan els veïns i veïnes veuen alguna incidència, de manera fàcil amb el seu mòbil, ens la fan arribar i nosaltres rebem la comunicació i àgilment la posem a disposició dels tècnics perquè la puguin resoldre”.
Cal destacar que ’Línea Verde’ no només s’ha convertit en un canal eficaç de comunicació entre els ciutadans i l’Ajuntament per a la resolució d’incidències, sinó que també ha contribuït a millorar la coordinació entre les parts implicades en el manteniment i millora del municipi. Això ha permès a l’Ajuntament abordar de manera més eficient les necessitats de la ciutadania, tot optimitzant els recursos disponibles.