Societat

Societat

Icones mítiques guixolenques

L’Ajuntament de Sant Feliu presenta les primeres cinc imatges que reforcen la promoció turística de la ciutat

La sèrie arribarà a la dotzena i el tiratge inicial, exhaurit en pocs dies, fa augurar-ne una bona acollida

Sant Feliu de Guíxols ha volgut donar un impuls a la seva imatge turística amb una aposta que, més enllà del concepte, explota la iconografia del patrimoni municipal i beu de l’exquisidesa de la cartelleria de línies netes, entre el minimalisme i l’art déco, però amb uns traços realistes i una paleta de colors mediterranis escollida per la dissenyadora i il·lustradora Coaner Codina, aliada amb Marc Calvet, també dissenyador i que com a expert en màrqueting corporatiu ha dirigit el projecte.

El primer resultat tangible, cinc làmines que retraten elements “mítics” –el nom de la iniciativa– ràpidament reconeixibles en les retines dels visitants. I que van de la balisa –mal dita far– de “la punta del moll”, fins a les casetes dels banys de Sant Pol i l’antic edifici dels de Sant Elm, encara amb el darrer i recordat rètol de neó del Palm Beach, tot passant per “la barana de mar” fins a acabar “sotaigua” –amb un tall longitudinal del litoral que permet endevinar l’horitzó de s’Adolitx cap a cala Vigatà, en superfície, fins a les coves submarines–. Els epígrafs de cada imatge, destaca Calvet, han volgut explotar “el naming forjat pels ganxons” i adoptat pels segons residents més assidus en les darreres dècades. I per a les làmines que acabin a l’estranger, o emmarcades en apartaments i habitatges de lloguer turístic, van acompanyades d’una ressenya de cada lloc i les coordenades GPS, un recurs potser inspirat en el dels discos d’or de les sondes Voyager interestel·lars, però pensant a retrobar-hi nous turistes armats només amb el seu telèfon mòbil.

Els dos artistes coneixen molt bé el municipi. Calvet, guixolenc, va aprendre a valorar el mar i tot el litoral de la seva ciutat quan en va haver de marxar per formar-se a la Garrotxa, i va tenir clar que hi volia retornar per establir el seu estudi professional a Sant Feliu ja fa 25 anys. Per l'altre costat, Codina hi va residir i encara hi retorna de tant en tant, com recordava, “agraïda sempre per la bona acollida”.

D’entrada, el primer tiratge experimental de les cinc làmines també ha estat ben rebut. La regidora de Turisme, Núria Cucharero, destacava que s’havien exhaurit en pocs dies, i aviat en rebran més, que estaran a la venda a l’oficina de turisme de la Rambla. Tots tres avançaven ahir que aquestes cinc primeres icones són el primer tastet d’un projecte que inclourà, finalment, una dotzena de làmines que aniran presentant en els pròxims mesos. I que també preveuen adaptar a d’altres formats i objectes de marxandatge o bé traslladables al format audiovisual, amb vista a anuncis televisius o vídeos en les xarxes socials. De moment, però, la renovació de la imatge turística respecte a l’anterior, de 2019, ja està preparada per lluir emmarcada a l’interior dels habitatges de primers i segons residents, compartint l’orgull ganxó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.