Societat

Acesa mourà peatges a la AP-7 per reduir cues a l’estiu

Les barreres troncals del Vendrell només cobraran en direcció nord i les de Tarragona, en sentit sud

La perspectiva que aquest estiu la AP-7 torni a registrar cues de fins a 40 quilòmetres als peatges troncals ha fet que Acesa avanci la supressió d’una part d’aquestes infraestructures, un procés que inicialment previst per al 2009. A més d’inaugurar els primers trams del tercer carril, la concessionària té previst transformar al juliol els peatges del Vendrell i Tarragona perquè els conductors únicament s’hagin d’aturar i pagar en un sol sentit. La resta es desviarà per una calçada lateral i abonarà el trajecte en sortir de l’autopista.

En un acte a la Cambra de Comerç de Tarragona, el director general d’Acesa, Josep Lluís Giménez, va explicar ahir que es construirà un bypass als peatges del Vendrell i Tarragona, de forma que els usuaris que circulin en direcció nord només s’hauran d’aturar al troncal de Vendrell, i els que ho facin en direcció sud, al de Tarragona. Destinant totes les cabines, i encara més que se’n construiran, a un sol sentit de la marxa, Acesa vol ampliar la capacitat d’absorció dels troncals i, per tant, reduir l’impacte de les cues. Per adequar el sistema, l’empresa construirà nous peatges a la sortida d’Altafulla. A partir del 2009, Acesa té previst eliminar totalment els peatges troncals i adequar totes les entrades i sortides per passar a un peatge tancat.

Segons l’empresa, l’obra del tercer carril entre Salou i Banyeres del Penedès avança a bon ritme. Es manté la previsió que els treballs, que s’aturaran a l’estiu, hagin acabat a finals del 2008, i de fet aquest juliol ja entraran en servei alguns trams. S’estrenaran 13 quilòmetres en direcció nord entre Roda de Barà i l’enllaç de la AP-2, i també s’incorporarà algun tram en direcció sud. En una reunió prèvia amb Giménez, el president de la Cambra de Reus, Isaac Sanromà, va suggerir la construcció de dos nous enllaços a Reus i un altre a Port Aventura.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SOCIETAT

Comencen setze mesos de treballs del corredor ràpid entre Salt i Girona

SALT / Girona
educació

El retard en les adjudicacions desperta protestes dels sindicats i Educació diu que és “un problema tècnic”

barcelona
Medi AMbient

Mataró descobreix els entorns amb 10 itineraris per anar a peu o amb bicicleta

Mataró
SALUT

Un nou servei escurça l’estada dels nounats a l’Hospital de Can Ruti

Badalona

Dos de cada tres desplaçaments a l’àrea de Barcelona són amb mitjans sostenibles

Barcelona

El projecte de millora del camí de ronda, candidat a rebre un premi europeu

palamós

L'Ajuntament critica la retirada dels mòduls de l’escola

cornellà del terri
societat

Finalitza amb èxit la primera edició de l'Escola d’Estiu d’Antiracisme

girona
societat

Comencen les obres de la nova àrea de joc infantil inclusiva als Jardins de Massana de Sant Andreu

Barcelona