Societat

La digitalització al celler, premi BBVA a la innovació empresarial

La plataforma gestiona tota la cadena de valor del vi, des dels viticultors fins al consumidor, cooperatives i DO

La consultora informàtica Tactic Terra Alta ha presentat el projecte AnaWin de digitalització 360 graus de la vinya al celler

És una tecnologia que permet digitalitzar molts dels processos manuals i permet guanyar temps i reduir costos

AnaWin Cellers, AnaWin Finques, AnaWin 360, AnaWin BI, AnaWin Labels i AnaWin DO són els diferents productes que la consultora informàtica Tactic Terra Alta ha posat a l’abast de més de 200 cellers, un miler d’explotacions vitivinícoles i vuit de les onze denominacions d’origen de Catalunya per oferir una resposta de 360 graus a les necessitats de la cadena de valor del vi.

El projecte, guanyador del premi BBVA a la innovació empresarial de les comarques de Tarragona, va néixer com una tecnologia regulatòria (RegTech) per digitalitzar alguns processos manuals i repetitius. D’aquesta manera, les empreses guanyen temps i redueixen costos. Aquesta nova tecnologia sorgeix de l’experiència de més de sis anys dels germans Miquel i Toni Altés en el sector vitivinícola.

Precisament, Miquel Altés assegura que el premi del BBVA a la innovació empresarial és un reconeixement a tants anys de feina responsable i ben feta. Segons Altés, aquest premi dona forces per continuar treballant en la millora i la innovació en el sector del vi. Des del punt de vista estratègic i, fins al moment, Tactic Terra Alta s’ha centrat en Catalunya i, a partir del 2024, els germans Altés tenen previst consolidar el mercat català i fer el salt a altres zones geogràfiques de l’Estat espanyol. Per això, treballen en diferents projectes de recerca de la tecnologia blockchain aplicada a la traçabilitat del vi.

El projecte inclou un sistema de traçabilitat i producció de vi que, amb simples moviments entre els dipòsits genera tota la documentació oficial necessària en un sector estrictament regulat; un sistema de planificació de collita, quadern de camp, control de costos de producció i control i planificació de treballadors; una app per a la presa de dades d’una manera fàcil i àgil; un sistema d’analítica de dades en què es poden crear diferents KPI de diferents àrees de negoci i ajuda a la presa de decisions estratègiques; un sistema d’informació d’ingredients i valor nutricional del vi mitjançant codis QR; i un sistema que integra tota la gestió de les denominacions d’origen amb una finestra digital de comunicació amb els seus cellers associats.

Totes aquestes funcionalitats sorgeixen de la necessitat dels clients de l’assessoria informàtica Tactic Terra Alta i un treball acurat per part de l’empresa per donar resposta a les diferents demandes. És precisament, la capacitat d’aplicar la tecnologia per donar resposta a aquests processos manuals el que s’ha considerat com un pas endavant en la millora de les condicions de feina dels elaboradors i les empreses vinculades al sector vitivinícola.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.