Societat

Més de 50.000 persones criden contra la futura llei d'educació

Mestres, professors i estudiants es manifesten a Barcelona, Tarragona, Lleida, Girona i Tortosa

Els sindicats xifren en un 90% el seguiment de la vaga de mestres als centres d'educació infantil, primària i formació d'adults, i en un 70% a secundària. Segons el conseller d'Educació, Ernest Maragall, la participació és d'un 52% als centres públics i "zero" als concertats. Milers de mestres, professors i estudiants –60.000, segons els convocants, i 20.000 segons la Guàrdia Urbana– han ocupat els carrers de Barcelona per cridar contra el borrador de la llei d'educació. També s'han celebrat manifestacions a Tarragona, Lleida, Girona i Tortosa.

Maragall reconeix que es tracta d'"una mobilització realment significativa, però no massiva" i ha minimitzat el seguiment assenyalant que es tracta dels primers resultats de participació "en la història" d'una vaga d'aquest tipus que són "tan baixos". Segons els seus registres, l'educació primària ha seguit la vaga en un 60% i la secundària en un 38%.

Rosa Cañadell, portaveu del sindicat USTEC-STEs, el més important del sector públic i un dels cinc que han cridat a la vaga, ha assegurat que aquests nivells de seguiment de la protesta s'estan donant de manera generalitzada a tot Catalunya.

Uns 85.000 docents catalans estan convocats a la vaga pels sindicats, una aturada amb què es pretén forçar el departament d'Educació a retirar el document de bases de la futura llei d'educació.

Sense incidents
Els centres escolars en vaga estan complint, segons Educació, els serveis mínims, que suposen que a les escoles d'infantil i primària hauran d'anar a treballar un dels integrants de l'equip directiu i un mestre per cada 4 grups o classes per fer-se càrrec dels alumnes que acudeixin al centre.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.