comerç
Botigues obertes ‘non stop’ fins l’últim dia de l’any
Aquesta campanya de Nadal generarà prop de 54.600 contractes a Catalunya
Cushman & Wakefield ha situat el passeig de Gràcia com el carrer més car per obrir una botiga a tot l’Estat
Aquest divendres és el Black Friday i ja a partir d’aquest dia comença la campanya de Nadal amb tots els festius de botigues obertes. Així, a la capital catalana les botigues estaran obertes aquest diumenge 26 i els pròxims dies 3, 6, 8, 10, 17, 24 i 31 de desembre, és a dir, tots els diumenges més els dies de pont (el 6 és el dia de la Constitució i el 8 la Puríssima). Els comerços només estaran tancats per Nadal i Sant Esteve, que coincideixen en dilluns i dimarts. La campanya de Nadal es preveu bona perquè, entre d’altres coses, hi ha molt d’estoc, “però no tant com els darrers anys, per culpa, entre d’altres, de la inflació i l’encariment del preu tots els productes”, assegura Antoni Torres, president de PimeComerç.
Per cert, que aquesta campanya de Nadal generarà prop de 54.600 contractes a Catalunya, un 11,4% més que l’any passat (49.011), segons un informe de l’empresa Randstad que va fer públic ahir. Les quatre demarcacions catalanes augmentaran la contractació, amb Barcelona al capdavant (+13,9%) seguida de Lleida (+11,5%), Girona (+2,1%) i Tarragona (+1,3%). Segons Randstad, les professions amb més demanda per la campanya de Nadal pertanyen al sector logístic (167.600 nous contractes, quasi la meitat del total), amb especial sol·licitud d’empaquetadors, mossos de magatzem i transportistes; i l’hostaleria, amb necessitat sobretot de cambrers.
Passeig de Gràcia
Continuant amb el món del comerç cal dir que la consultora immobiliària Cushman & Wakefield ha situat el p