Societat
Evacuats en passarel·les
Infraestructures
Evacuats en passarel·les després d'una hora de tancament. No és cap pel·lícula d'acció. És el que han viscut desenes de passatgers que aquest matí han agafat un dels trens de Rodalies de Renfe en direcció a Barcelona, que s'ha aturat entre Sant Feliu de Llobregat i Sant Joan Despí.
A les 08:25 d'aquest matí una avaria mecànica ha deixat aturat al mig de la via aquest tren de la C-4 de Rodalies. Un portaveu de Renfe ha detallat que en un principi s'ha intentat arrencar el tren perquè es pensava que l'avaria era menor. “Però quan han arribat els tècnics, han vist que era més complicat”, ha afirmat.
Segons Gerard Dordas, un arquitecte que s'ha trobat aturat en aquest tren i que ha cedit el vídeo que s'adjunta a l'AVUI.CAT, quan s'ha parat el tren ha marxat també la llum i després de 20 minuts aturats els han informat que es tractava d'una avaria. No ha estat fins passades les 09:00 del matí que han arribat els mecànics.
Dordas ha concretat que el tren anava ple, "tots els seients ocupats i alguna persona dreta" i que els han donat tres versions del que estava succeint. "Primer ens han dit que ens canviarien de tren, després que els mecànics ho estaven arreglant i que reprendríem la marxa i, finalment, que posarien un comboi en paral·lel per evacuar-nos".
La versió de Renfe és que, davant la complicació de l'avaria, l'empresa ha decidit evacuar els passatgers, però com que el tren era “al mig del trajecte i no en una estació" estava "completament prohibit" que els usuaris baixessin.
Obrir portes
De fet, Dordas explica que, quan ja portaven 50 minuts tancats en el comboi, diversos passatgers han obert les portes i, a l'intentar baixar, dos guàrdies urbans els han barrat el pas, al·legant motius de seguretat. "Aquesta línia es para moltes vegades i fins que no passen més de 10 minuts la gent no s'inquieta. Després, tothom s'ha aixecat i ha començat a trucar pel mòbil per avisar, i els ànims s'han anat caldejant", argumenta Dordas.
El portaveu de Renfe ha assegurat que a les 09:20 hores han posat un tren en paral·lel preparat per a l'evacuació amb passarel·les, que ja venia carregat de passatgers. Vint minuts més tard, s'ha donat per acabada l'evacuació i ha continuat amb el seu recorregut.
El tren avariat ha bloquejat una de les dues vies fins a les 09:50 hores, moment en què han aconseguit moure'l fins a Cornellà. Això vol dir que durant gairebé una hora i mitja els trens han hagut de circular, en els dos sentits de la marxa, per una única via.
A causa d'aquesta avaria, tota la C-4 n'ha resultat afectada i encara ara els trens registren retards de fins a 30 minuts.
A les 08:25 d'aquest matí una avaria mecànica ha deixat aturat al mig de la via aquest tren de la C-4 de Rodalies. Un portaveu de Renfe ha detallat que en un principi s'ha intentat arrencar el tren perquè es pensava que l'avaria era menor. “Però quan han arribat els tècnics, han vist que era més complicat”, ha afirmat.
Segons Gerard Dordas, un arquitecte que s'ha trobat aturat en aquest tren i que ha cedit el vídeo que s'adjunta a l'AVUI.CAT, quan s'ha parat el tren ha marxat també la llum i després de 20 minuts aturats els han informat que es tractava d'una avaria. No ha estat fins passades les 09:00 del matí que han arribat els mecànics.
Dordas ha concretat que el tren anava ple, "tots els seients ocupats i alguna persona dreta" i que els han donat tres versions del que estava succeint. "Primer ens han dit que ens canviarien de tren, després que els mecànics ho estaven arreglant i que reprendríem la marxa i, finalment, que posarien un comboi en paral·lel per evacuar-nos".
La versió de Renfe és que, davant la complicació de l'avaria, l'empresa ha decidit evacuar els passatgers, però com que el tren era “al mig del trajecte i no en una estació" estava "completament prohibit" que els usuaris baixessin.
Obrir portes
De fet, Dordas explica que, quan ja portaven 50 minuts tancats en el comboi, diversos passatgers han obert les portes i, a l'intentar baixar, dos guàrdies urbans els han barrat el pas, al·legant motius de seguretat. "Aquesta línia es para moltes vegades i fins que no passen més de 10 minuts la gent no s'inquieta. Després, tothom s'ha aixecat i ha començat a trucar pel mòbil per avisar, i els ànims s'han anat caldejant", argumenta Dordas.
El portaveu de Renfe ha assegurat que a les 09:20 hores han posat un tren en paral·lel preparat per a l'evacuació amb passarel·les, que ja venia carregat de passatgers. Vint minuts més tard, s'ha donat per acabada l'evacuació i ha continuat amb el seu recorregut.
El tren avariat ha bloquejat una de les dues vies fins a les 09:50 hores, moment en què han aconseguit moure'l fins a Cornellà. Això vol dir que durant gairebé una hora i mitja els trens han hagut de circular, en els dos sentits de la marxa, per una única via.
A causa d'aquesta avaria, tota la C-4 n'ha resultat afectada i encara ara els trens registren retards de fins a 30 minuts.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.