Societat
Aquest diumenge al migdia es reobrirà al trànsit la C-55 a Olesa de Montserrat
Aquest diumenge al migdia es reobrirà la carretera C-55 a Olesa de Montserrat, tallada des de dijous passat com a conseqüència d'una esquerda a la calçada, tot i que inicialment el Departament de Política Territorial i Obres Públiques havia estimat que la carretera s'obriria la setmana que ve.
S'habilitaran uns 10 metres d'amplada de la calçada, amb dos carrils de circulació, un per cada sentit, segons ha informat (DPTOP). Després de les primeres tasques d'avaluació i reparació des que es va tallar la carretera, divendres i aquest dissabte s'ha treballat en la consolidació del ferm de la via; així, s'ha excavat la calçada en una profunditat d'1,5 metres i també s'ha construït una llosa de formigó per tal de garantir la seva estabilitat.
El DPTOP va informar aquest dijous que els Bombers de la Generalitat van ser alertats, poc després de dos quarts de tres de la tarda, d'una esllavissada provocada per una fuita d'un col•lector d'aigües, que va causar una esquerda a la calçada de la C-55, al quilòmetres 5,5, a Olesa de Montserrat. Fins al lloc dels fets es van traslladar tres dotacions dels Bombers, les quals van detectar una esquerda longitudinal en el ferm del paviment, en el sentit sud de la calçada.
En veure que aquesta esquerda era 'activa', segons el DPTOP, i, per tant, hi havia risc per a la circulació dels vehicles, es va tallar la C-55 en els dos sentits de la marxa, així com la circulació dels trens de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que passen molt a prop d'aquesta via. No obstant, el servei de FGC va quedar restablert poc després de dos quarts de vuit del vespre. Un cop feta la primera valoració, es va fer una exploració de l'entorn immediat a la zona, i es va observar el trencament d'una canonada que anava soterrada i paral•lela a la carretera.
Aquesta fuita provocava una erosió del terreny fins al riu, el qual circula paral·lel a les dues vies de comunicació. Des del Centre d'Emergències de Catalunya (Cecat) es va contactar amb tots els organismes implicats. Igualment, es van fer les gestions per tal d'aturar la fuita. Els tècnics del DPTOP van acudir a la zona afectada per avaluar els danys i començar les feines de reparació dels desperfectes. Aquest dissabte a la tarda s'ha reomplert l'espai entre la llosa i la calçada amb una capa de terra i, posteriorment, s'estendrà l'aglomerat asfàltic.
Una vegada concloguin aquests treballs, diumenge al migdia es donarà pas als vehicles, amb la velocitat limitada. A partir de dilluns, es treballarà principalment en l'estabilització del mur i del pont existents a la zona afectada, tant fora de la calçada al costat del riu com en la part de la calçada encara no oberta al trànsit. Aquestes tasques es desenvoluparan durant les pròximes setmanes.
S'habilitaran uns 10 metres d'amplada de la calçada, amb dos carrils de circulació, un per cada sentit, segons ha informat (DPTOP). Després de les primeres tasques d'avaluació i reparació des que es va tallar la carretera, divendres i aquest dissabte s'ha treballat en la consolidació del ferm de la via; així, s'ha excavat la calçada en una profunditat d'1,5 metres i també s'ha construït una llosa de formigó per tal de garantir la seva estabilitat.
El DPTOP va informar aquest dijous que els Bombers de la Generalitat van ser alertats, poc després de dos quarts de tres de la tarda, d'una esllavissada provocada per una fuita d'un col•lector d'aigües, que va causar una esquerda a la calçada de la C-55, al quilòmetres 5,5, a Olesa de Montserrat. Fins al lloc dels fets es van traslladar tres dotacions dels Bombers, les quals van detectar una esquerda longitudinal en el ferm del paviment, en el sentit sud de la calçada.
En veure que aquesta esquerda era 'activa', segons el DPTOP, i, per tant, hi havia risc per a la circulació dels vehicles, es va tallar la C-55 en els dos sentits de la marxa, així com la circulació dels trens de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que passen molt a prop d'aquesta via. No obstant, el servei de FGC va quedar restablert poc després de dos quarts de vuit del vespre. Un cop feta la primera valoració, es va fer una exploració de l'entorn immediat a la zona, i es va observar el trencament d'una canonada que anava soterrada i paral•lela a la carretera.
Aquesta fuita provocava una erosió del terreny fins al riu, el qual circula paral·lel a les dues vies de comunicació. Des del Centre d'Emergències de Catalunya (Cecat) es va contactar amb tots els organismes implicats. Igualment, es van fer les gestions per tal d'aturar la fuita. Els tècnics del DPTOP van acudir a la zona afectada per avaluar els danys i començar les feines de reparació dels desperfectes. Aquest dissabte a la tarda s'ha reomplert l'espai entre la llosa i la calçada amb una capa de terra i, posteriorment, s'estendrà l'aglomerat asfàltic.
Una vegada concloguin aquests treballs, diumenge al migdia es donarà pas als vehicles, amb la velocitat limitada. A partir de dilluns, es treballarà principalment en l'estabilització del mur i del pont existents a la zona afectada, tant fora de la calçada al costat del riu com en la part de la calçada encara no oberta al trànsit. Aquestes tasques es desenvoluparan durant les pròximes setmanes.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.