Societat

mobilitat

Mataró vol una nova línia de bus a Barcelona que no passi pel centre

Mataró insta al Departament d’Infraestructures i Mobilitat i al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat a comprometre’s, el termini d’un any, a estudiar la creació d’una nova línia d’autobusos que connecti directament Mataró amb Barcelona, i descongestionar així el trànsit d’autobusos al centre de la ciutat.

La proposa és fer un nou recorregut per enllaçar els barris de Rocafonda, el Palau, l’Havana, Sant Simó i Vistalegre, a la zona est de la ciutat amb Barcelona. Això permetria descongestionar la concorreguda línia 11.1 i la quantitat de vehicles que s’aturen a la cèntrica plaça de les Tereses, que és el punt de parada d’autobusos urbans i interurbans amb les molèsties que genera als veïns que porten temps protestant pel soroll constant del pas dels autobusos.

La declaració institucional presentada per En Comú Podem, i que compta amb el suport de tots els grups, a excepció de Junts i Vox, demana que un cop instaurada la nova línia es traslladi l’actual parada de les Tereses fins a la ronda de la República. Prèviament l’Ajuntament haurà definit les necessitats de la població de Mataró i determinat la ubicació de les parades de les línies.

La línia interurbana 11.1 que connecta Mataró amb Barcelona és una de les que registra més usuaris de Catalunya fruit de les deficiències amb el servei de Rodalies que porta als mataronins a decantar-se pel transport públic per carretera.

La xarxa d’autobusos Exprés.cat cobreix les dues línies 11.1 i 11.2, amb 1,7 milions de passatgers cada any, però el servei genera queixes pels retards i les aglomeracions en hores punta. A més, els caps de setmana se suprimeix la línia 11.2 que connecta amb els barris del nord de la ciutat que s’han de desplaçar al centre.

El drama de Bellaterra

A l’audiència prèvia al ple de dijous, el jove universitari Joan Carles Montero, es va adreçar a l’alcalde, David Bote, per denunciar les deficiències que pateixen cada dia per agafar la línia 865 que connecta amb el campus de la Universitat Autònoma de Barcelona, a Bellaterra. Unes reivindicacions que venen de lluny per les repetides queixes dels estudiants que critiquen el servei deficient “amb autobusos molt antics que s’espatllen al mig de l’AP7” i que circulen superant els límits d’aforaments de passatgers. “Volem una alternativa per anar a la universitat com a persones i no com a animals”, apunta Montero.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.