Societat

El Bicing metropolità, més a prop

Àrea Metropolitana

El Bicing és una taca d’oli. L’Ajuntament de Barcelona l’estendrà a tots els districtes el 2008 i els municipis metropolitans van fent passes per implantar el seu propi sistema de lloguer públic de bicicletes. L’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) té previst convocar un estudi que avaluï les possibilitats d’implantació del sistema a les ciutats més pròximes a Barcelona. L’Hospitalet i Badalona ja el van sol·licitar, Esplugues aprovarà la demanda a l’EMT al ple d’octubre, i Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià així ho han fet saber també a l’entitat municipalista.

En cas que el pla tiri endavant, els municipis metropolitans preveuen implantar un sistema comú, i fins i tot es podria realitzar un concurs d’explotació conjunt per als diversos municipis compatible amb el Bicing de Barcelona. Les bicicletes de lloguer complementen altres trajectes en transport públic, o s’usen per a desplaçaments curts. El Bicing metropolità ampliaria l’oferta de transport públic a la corona immediata de Barcelona, tot i que en cap cas es projectarà com a mitjà substitutori per accedir al centre de Barcelona.
La majoria dels ajuntaments metropolitans han inclòs l’ampliació dels carrils bici locals en el programa de govern d’aquest mandat. És el cas de Santa Coloma. El director de l’àrea de serveis personals colomenc, Tomás Carrión, recorda que “a finals d’any ja estarà enllestit el pla director de la bicicleta, que en regularà l’ús i la potenciarà com a mitjà de transport amb nous projectes de carril bici”.

Els 90.000 abonats al Bicing barceloní realitzen una mitjana d’1,4 desplaçaments cada dia, amb una mitjana de 3 quilòmetres de distància. La meitat dels usuaris en aquest primer mig any d’implantació a Barcelona combinen la bicicleta amb el metro i el tren.

L’expansió a la ciutat de Barcelona permetrà arribar a barris com Sarrià. El districte preveu ubicar un carril bici a la Via Augusta, per millorar les connexions mar muntanya, un dels dèficits de la xarxa.

Problemes quotidians
L’ús massiu implica també problemes. L’anterior president de la Comissió Cívica de la Bicicleta, el regidor republicà Ricard Martínez, ja va alertar en l’últim ple que “el sistema operatiu del Bicing genera massa errades”. Martínez va avisar que “més que una ampliació numèrica, caldria treballar per millorar la qualitat del sistema”. Però el regidor Francesc Narváez (PSC) va mostrar-se confiat en l’ampliació i va atribuir els problemes a “desajustaments”.

Els usuaris s’han queixat també que les estacions sovint queden sense subministrament elèctric o connexió telefònica per llegir les targetes. Per tornar-les a posar en marxa, s’usa un sistema tan casolà com reiniciar-les... Altres situacions quotidianes resulten més comprensibles, com el fet que cal renovar la targeta en cas de perdre-la o de canviar de targeta de crèdit.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Societat

Es disparen les denúncies per discriminació a Barcelona

Barcelona
xarxes socials

Instagram crea un nou “compte adolescent” amb control parental

barcelona
Societat

Mor Jaume Ribas, un dels últims faroners d’Eivissa i Formentera

Ryanair manté nou rutes hivernals a Girona però amb un 33% més de vols

GIRONA

El Ripollès instal·larà càmeres als accessos de la comarca

ripoll
europa

La CE demana prohibir en espais a l’aire lliure tabac i cigarretes electròniques

barcelona
salut

Es redueixen un 15% els treballadors que van amb cotxe a l'Hospital d'Olot

olot
Sanitat

El nou CAP Florida Sud de l’Hospitalet de Llobregat obrirà el dia 25

L’Hospitalet de Llobregat
MEDI AMBIENT

Neumàtics, plàstics i ferros, els principals residus del fons marí al port de la Ràpita

La Ràpita