Campanya de micromecenatge per anar al campionat del món de robòtica de Texas
Està impulsada per sis alumnes de 1r d’ESO de l’Institut La Valira amb el suport del centre i l’AFA
Amb el suport de l’AFA i el personal de l’Institut La Valira de la Seu d’Urgell, un equip de robòtica format per sis alumnes de 1r d’ESO, anomenat ‘Ducks’, ha engegat una campanya de micromecenatge a la plataforma Verkami que té com a objectiu sufragar algunes de les despeses del viatge als EUA per participar a la final de la competició més gran del món d’aquest àmbit: la ‘VEX World Robotics Competition’. Calculen que necessiten 25.000 euros. Segons l’ACN, també esperen poder comptar amb el patrocini d’empreses i ajuts de particulars. L’equip dels ‘Ducks’ de La Valira, que està format per Roc Cazorla, Lohan Gomiz, Arlett Maneff, Laia Marcè, Mariona Vázquez i Arnau Vadell, es plantegen el viatge després d’haver guanyat al campionat estatal, on hi participaven per primer cop en tres categories diferents. L’equip va començar a treballar-hi entre el mes d’octubre i novembre de l’any passat. Angèlica Medina és la seva entrenadora. Destaca la sorpresa que ha sigut per a tots ells el fet de guanyar el campionat estatal i explica que era el primer cop que feia d’entrenadora. A més, ha dit que, en el cas dels integrants de l’equip, són alumnes que ja feien robòtica des de fa temps.
La final mundial tindrà lloc al ‘Key Hutchinson Convention Center’ de Dallas (Texas) entre el 25 d’abril i el 3 de maig. Al campionat hi assisteixen uns 10.000 espectadors i hi participen uns 800 equips de mig centenar de països d’arreu del món. La competició es basa en la metodologia d’aprenentatge STEAM (Ciència, Tecnologia, Arts i Matemàtiques), amb equips que conceptualitzen, dissenyen i construeixen un robot a partir de diferents reptes de joc, els quals representen un desafiament d’enginyeria i programació.
El centre ha introduït la robòtica de competició al centre per primer cop aquest curs. La coordinadora pedagògica del centre, Sandra Moragues, apunta que la tecnologia, molt present a l’institut, proporciona eines als estudiants per desenvolupar-se a la seva vida diària i veure que aquesta té un ús que va més enllà dels videojocs i les xarxes socials.