Societat

infraestructures

Territori licita les obres de rehabilitació del pont de Sant Francesc a Manresa

Els treballs es liciten per un import d’1,6 milions d’eurosi començaran aquesta tardor

L’obra consistirà en l’eixamplament i la millora de l’estructura

El Departament de Territori ha licitat, per un import d’1,6 milions d’euros les obres de millora del pont de Sant Francesc, situat a la C-37z, a Manresa. Els treballs, que començaran durant aquesta tardor, consistiran en la rehabilitació integral i l’eixamplament de l’estructura per a facilitar la mobilitat i l’accessibilitat i afavorir la seguretat viària.

El pont de Sant Francesc, bé cultural d’interès local, discorre sobre el riu Cardener i té una longitud de 107 metres. Consta de cinc voltes i quatre piles; el tauler té una amplada de 9,6 metres, amb una calçada de 5,6 metres. El pont va entrar en funcionament el 1900, es va eixamplar a la dècada dels 20 del segle passat i durant la Guerra Civil, va quedar danyat, però va ser reparat.

Noves voreres

Les obres que ara es liciten permetran eixamplar el tauler per a dotar-lo d’unes noves voreres d’1,50 metres d’amplada, per a facilitar la mobilitat dels vianants. Els nous voladissos de la plataforma i la vorera imitaran les formes originals per tal de respectar l’interès patrimonial del pont.

Els treballs permetran pal·liar els efectes de l’envelliment a l’estructura, renovar el ferm de la calçada, les baranes i els elements de drenatge. També s’instal·laran noves barreres de seguretat, que tindran llums leds encastats per afavorir la seguretat, s’implantaran dos passos de vianants i s’adequaran la senyalització i l’abalisament. L’obra té un termini d’execució de vuit mesos. Un cop executades les obres, la Generalitat traspassarà la titularitat del pont a l’Ajuntament de Manresa.

Conveni

L’actuació de rehabilitació i millora del pont de Sant Francesc per part del Departament de Territori i la seva posterior cessió a l’Ajuntament de Manresa estan incloses en el conveni de col·laboració que han signat les dues administracions per al traspàs de diversos trams de dues carreteres i l’execució d’obres de millora. Es tracta de trams que han perdut la funcionalitat de carretera i han adquirit la condició de xarxa viària municipal, amb un trànsit majoritàriament local.

En aquest sentit, el document recull el traspàs de dos trams més a la C-37z i d’un tram a la C-1411z i l’execució de treballs per adaptar-los a la seva nova funcionalitat

A la C-37z

En concret a la C-37z es traspassa un tram d’1,3 quilòmetres i un altre d’1,6 quilòmetres; el primer, discorre entre el final de la zona d’habitatges de Manresa i la rotonda de l’enllaç amb les carreteres C-25 i C-55 i el segon, des del pont sobre la riera de Rajadell, a la zona del barril del Xup, fins arribar al pont de Sant Francesc.

En aquest segon cas, el traspàs es farà efectiu un cop el departament executi les obres del projecte de condicionament que actualment s’està redactant, les quals comportaran la construcció d’una nova vorera per a vianants i ciclistes al llarg del tram, la renovació dels seus elements funcionals, la millora de les interseccions principals i la dotació de nou enllumenat, i que s’estimen en un pressupost de 2 milions d’euros. En aquest àmbit, en breu s’efectuaran actuacions de millora de creuament per a vianants i recentment se n’han dut a terme en la senyalització.

A la C-1411z

A la C-1411z es traspassa un tram d’1,1 quilòmetres, des de la rotonda d’enllaç amb la C-55 (km 27,1) i el km 28,2, sota del pont de pedra a l’entrada sud de Manresa.

El Departament de Territori aportarà 355.000 euros a l’Ajuntament de Manresa perquè dugui a terme obres de millora en els trams de la C-37z i la C-1411z traspassats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.