llengua
Els centres sanitaris hauran d’atendre els usuaris en la llengua que triïn
Salut aprova una instrucció que obliga els centres públics a dotar-se d’un pla lingüístic
Contractarà dotze professionals per acompanyar els centres a desplegar el programa
Dins de l’administració pública, el sector sanitari és el que acumula més discriminacions en l’ús del català, segons Plataforma per la Llengua, que fa uns mesos va fer públic el cas d’un metge d’un CAP de Barcelona que es va negar a parlar en català a un pacient. Per acabar amb aquesta situació, i preservar els drets lingüístics dels ciutadans, el departament de Salut ha aprovat una instrucció que obliga als centres sanitaris públics catalans a dotar-se d’un pla de gestió lingüística per poder atendre els usuaris en la llengua que triïn. El text recorda precisament que els usuaris tenen dret a ser atesos en la llengua oficial que escullin, i que les entitats proveïdores de serveis sanitaris del SISCAT (Sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya) i els seus professionals han de “garantir sempre” l’ús lingüístic que salvaguardi millor la seva salut. Per portar-ho a terme, Salut ha anunciat que contractarà dotze professionals per acompanyar els centres a desplegar i complir la instrucció.
La instrucció també indica que les entitats proveïdores, i en darrer terme el Departament de Salut, hauran de fer un seguiment de l’aplicació d’aquestes directrius, i que n’avaluaran cada any el compliment.