Societat
Nadal creu que és Acesa qui ha d'assumir el cost de l'aixecada de barreres
Trànsit remarca que l'aixecada de barreres és "absolutament excepcional" i "no té per què repetir-se"
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, creu que és la concessionària d'autopistes Acesa qui ha d'assumir el cost de les hores que van estar ahir aixecades les barreres dels peatges del Vendrell i Tarragona a causa del col·lapse històric que va viure l'AP-7.
Nadal, en declaracions a TV3, ha afirmat que "molt probablement s'haurà d'arribar a un acord perquè el cost d'aquestes hores de barreres aixecades sigui directament imputable a la pròpia concessionària".
El conseller considera que la concessionària va veure compensats ahir mateix els seus ingressos donada la "gran quantitat de cotxes que van passar" des de primera hora del matí per l'autopista CP-7 en sentit sud.
Segons dades d'Acesa, mentre que ahir van estar aixecades les barreres van passar sense pagar per l'autopista uns 15.000 vehicles.
"Absolutament excepcional"
Per la seva banda, el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, ha assegurat que la mesura adoptada dissabte d'aixecar les barreres dels peatges del Vendrell i Tarragona a l'autopista AP-7 és "absolutament excepcional" i "no té perquè repetir-se".
En declaracions a Catalunya Ràdio, Pérez Moya ha deixat clar que la mesura només s'explica per la cua històrica de fins a 70 quilòmetres que ahir va arribar a col·lapsar l'autopista AP-7 direcció sud.
"No hem d'entendre que a partir d'ara cada vegada que hi hagi un col·lapse s'hagin d'aixecar barreres", ha afirmat.
Les cues, realitats d'avui
Tot i això, ha reconegut que "si es produís una situació excepcional com la d'ahir la tornaríem a prendre", però, en qualsevol cas, "hem d'entendre que en determinats moments les caravanes les hem d'assumir com una realitat d'avui dia".
A més, ha reconegut que la decisió d'aixecar barreres va ser "molt difícil" de prendre sobretot perquè la concessionària Acesa entenia que, així, s'establia un precedent. "És difícil d'avaluar la situació d'excepcionalitat per les seves conseqüències de futur", ha afegit en aquest sentit.
Indignació dels passatgers
Respecte al cobrament de peatges a alguns clients ahir a la tarda, el que va despertar la indignació dels citats passatgers, Pérez Moya ha reconegut aquests episodis que ha assenyalat que van tenir lloc a mitja tarda quan el trànsit es feia més fluid.
Amb tot, ha assegurat que es va tractar de situacions "puntuals" i quan "Trànsit se'n va assabentar" va demanar a Acesa que es deixessin de cobrar."Vam fer un seguiment quan vam detectar una situació d'aquestes, i amb Acesa coincidim en la necessitat de tenir les barreres obertes i de funcionar amb la mateixa línia d'actuació decidida fins el migdia", ha sostingut.
A més, ha assenyalat que d'ara endavant s'analitzaran les causes que van provocar que l'autopista AP-7 quedés "totalment" desbordada en direcció Tarragona. Ha apostat per solucions definitives, i no puntuals, com ampliar a un tercer carril l'AP-7 i eliminar els peatges troncals.
Nadal, en declaracions a TV3, ha afirmat que "molt probablement s'haurà d'arribar a un acord perquè el cost d'aquestes hores de barreres aixecades sigui directament imputable a la pròpia concessionària".
El conseller considera que la concessionària va veure compensats ahir mateix els seus ingressos donada la "gran quantitat de cotxes que van passar" des de primera hora del matí per l'autopista CP-7 en sentit sud.
Segons dades d'Acesa, mentre que ahir van estar aixecades les barreres van passar sense pagar per l'autopista uns 15.000 vehicles.
"Absolutament excepcional"
Per la seva banda, el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, ha assegurat que la mesura adoptada dissabte d'aixecar les barreres dels peatges del Vendrell i Tarragona a l'autopista AP-7 és "absolutament excepcional" i "no té perquè repetir-se".
En declaracions a Catalunya Ràdio, Pérez Moya ha deixat clar que la mesura només s'explica per la cua històrica de fins a 70 quilòmetres que ahir va arribar a col·lapsar l'autopista AP-7 direcció sud.
"No hem d'entendre que a partir d'ara cada vegada que hi hagi un col·lapse s'hagin d'aixecar barreres", ha afirmat.
Les cues, realitats d'avui
Tot i això, ha reconegut que "si es produís una situació excepcional com la d'ahir la tornaríem a prendre", però, en qualsevol cas, "hem d'entendre que en determinats moments les caravanes les hem d'assumir com una realitat d'avui dia".
A més, ha reconegut que la decisió d'aixecar barreres va ser "molt difícil" de prendre sobretot perquè la concessionària Acesa entenia que, així, s'establia un precedent. "És difícil d'avaluar la situació d'excepcionalitat per les seves conseqüències de futur", ha afegit en aquest sentit.
Indignació dels passatgers
Respecte al cobrament de peatges a alguns clients ahir a la tarda, el que va despertar la indignació dels citats passatgers, Pérez Moya ha reconegut aquests episodis que ha assenyalat que van tenir lloc a mitja tarda quan el trànsit es feia més fluid.
Amb tot, ha assegurat que es va tractar de situacions "puntuals" i quan "Trànsit se'n va assabentar" va demanar a Acesa que es deixessin de cobrar."Vam fer un seguiment quan vam detectar una situació d'aquestes, i amb Acesa coincidim en la necessitat de tenir les barreres obertes i de funcionar amb la mateixa línia d'actuació decidida fins el migdia", ha sostingut.
A més, ha assenyalat que d'ara endavant s'analitzaran les causes que van provocar que l'autopista AP-7 quedés "totalment" desbordada en direcció Tarragona. Ha apostat per solucions definitives, i no puntuals, com ampliar a un tercer carril l'AP-7 i eliminar els peatges troncals.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.