economia
El tràfic de mercaderies al Port de Barcelona arriba als 22,8 milions de tones
Creix un 8,2 per cent en total
Pel que fa els contenidors TEU, s’ha registrat un tràfic proper als 1,3 milions, un 25,7% més que els quatre primers mesos de l’any passat
EEl tràfic de mercaderies al Port de Barcelona va augmentar un 8,2% entre gener i abril en comparació al mateix període de l’any passat, fins als 22,8 milions de tones. Pel que fa els contenidors TEU, s’ha registrat un tràfic proper als 1,3 milions de TEU, és a dir, un 25,7% més que els quatre primers mesos de l’any passat. D’aquesta manera, el Port de Barcelona ha registrat increments tant en el tràfic total com en el de contenidors i també passatgers. El nombre de creueristes ha augmentat un 6,7%, fins als 597.047, mentre que en les connexions amb Itàlia es mantenen les mateixes xifres que en els quatre primers mesos de l’any passat i les connexions amb Balears creixen un 2,5%. Per contra, cau la xifra de viatgers amb el Marroc.
Els contenidors en trànsit, amb un creixement del 54,3%, segueixen impulsant amb força aquest tràfic. Els contenidors d’importació i exportació mantenen el creixement de mesos passat, amb un increment del 7’2%. En el cas dels contenidors plens, també destaca l’increment dels trànsits, mentre que els d’importació i exportació presenten xifres positives.
Menys granels
El fort descens el gas natural, en un 56%, ha fet que els granels líquids hagin presentat xifres negatives, amb -12,6%. Tot i així, altres components van tenir un bon comportament com els productes químics, que van créixer un 40,2%, i la gasolina i el gasoil.
En els granels sòlids, amb un descens del 14,5%, els cereals i farines creixen un 15,1% i la fava de soja presenta resultats similars al mateix període de l’any passat, mentre que la sal comuna i el ciment i clínquer experimenten retrocessos.
El tràfic de vehicles ha assolit les 246.333 unitats (-7,7%), un descens similars al dels darrers mesos, provocat pels resultats negatius de les importacions, tot i que les exportacions creixen un 14,3%.
Les UTI (Unitats de Transport Intermodal) han sumat els 137.213 camions i remolcs, amb un creixement del 5,1%. Aquest mode de transport creix entre Barcelona i els ports de les Illes Balears, Itàlia i Tunísia, mentre que segueix retrocedint amb els ports marroquins.
Quant als principals mercats, el tràfic amb els principals mercats del Port de Barcelona, crexen els ports de la Mediterrània i l’Orient Mitjà, l’Àsia i Amèrica. La Xina és actualment l’origen i el destí del 26% del comerç internacional del port, seguida pels Estat Units d’Amèrica, Turquia, l’Índia i Vietnam.