societat
El Park Güell només vendrà entrades online a partir de l’1 de juliol
Es vol garantir un accés més fluid a l’espai i afavorir la convivència amb els veïns
A partir de l’1 de juliol, la venda d’entrades per visitar el Park Güell serà exclusivament online. El consistori vol afavorir les visites programades i un accés fluid a l’espai que eviti desplaçaments innecessaris i millori la convivència amb el veïnat. Es tracta, doncs, d’una de les mesures adoptades per millorar la convivència entre les visites al recinte i els usos veïnals i escolars donat que el Park Güell és un dels recintes amb més afluència de públic de Barcelona no només pel turisme sinó també l’ús que en fa la ciutadania. Així, per exemple, durant el 2023, més de 500.000 persones van accedir al Park Güell amb aquest carnet de veïnatge, i 164.000 barcelonins i barcelonines ho van fer amb el programa Gaudir Més. Per donar a conèixer la nova mesura, el Park Güell ha iniciat una campanya dirigida a visitants que és visible tant als punts d’origen com a espais estratègics de Barcelona, com la xarxa de transports públics, a les terminals de l’aeroport o a diferents hotels de la ciutat. Ara per ara, la venda anticipada ja suposa més del 85% de les entrades emeses. El 2020, Barcelona de Serveis Municipals –que regula l’accés al parc per encàrrec de l’Ajuntament de Barcelona- va reduir l’aforament màxim anual dels 9 milions de visitants estimats als 4,5 milions actuals. A més, l’entrada al recinte es gestiona per franges horàries, el que permet limitar l’accés i controlar l’aforament.