Societat

informació especial

“Camí cap a París”: donar visibilitat i normalitzar la discapacitat

CaixaBank tanca el ‘Camí cap a París’ acompanyant als nedadors paralímpics Toni Ponce i Núria Marquès

L’entitat financera ha simulat el recorregut de la flama paralímpica amb 11 accions amb 16 d’atletes paralímpics que han explicat la seva història i sensacions abans de la cita paralímpica

CaixaBank, patrocinador oficial del Comitè Paralímpic Espanyol des de l’any 2019 i entitat vinculada al pla ADOP, continua el seu recolzament a l’esport paralímpic acompanyant als seus esportistes en la recta final de la preparació per als Jocs Paralímpics de París 2024, que se celebraran en les properes setmanes.

A través del projecte ’Camí cap a París’, l’entitat financera ha impulsat múltiples accions per donar visibilitat i normalitzar la discapacitat, conscienciar la societat i apropar cadascun d’aquests atletes d’elit al territori.

Per a això, CaixaBank ha creat un recorregut, que simula el camí de la flama paralímpica, que ha passat per cadascuna de les direccions territorials en les que té dividida l’entitat financera tota la seva activitat a Espanya. El circuit es va iniciar al febrer a Canàries i ha transcorregut per Andalusia, Comunitat Valenciana, Múrcia, Castella i Lleó, Madrid, Castella - La Manxa, Extremadura, Ebre, Nord, Balears i Catalunya. Barcelona ha estat la darrera parada amb un acte de cloenda que ha congregat a més de 60 persones a l’auditori de centre corporatiu de CaixaBank.

Durant el transcurs d’aquest camí, CaixaBank ha organitzat diferents activitats esportives, institucionals i col·laboratives amb 16 atletes per traslladar els valors que l’entitat comparteix amb aquests esportistes i fer arribar el missatge a tot el territori i a la societat.

La tipologia d’aquests reptes s’ha enfocat en normalitzar la discapacitat, donar notorietat als esportistes, informar sobre els seus èxits, implicar la societat i reconèixer la tasca dels que fan possible aquest projecte.

Entre els protagonistes d’aquest nou repte, CaixaBank ha comptat amb la col·laboració de Ricardo Ten, Marta Fernández, Sara Andrés, Dani Stix, Luismi Marquina, els germans Molina, Álex Sánchez, Nil Riudavets, Oscar Salguero, així com Toni Ponce i Núria Marquès, els darrers protagonistes d’aquesta onzena i definitiva parada.

L’auditori de CaixaBank, al centre corporatiu de l’entitat a Barcelona, ha estat l’indret escollit per a acompanyar als darrers atletes paralímpics en aquest tram final del seu particular camí als Jocs. L’acte s’ha inaugurat amb la declaració institucional de Maria Alsina, directora territorial de CaixaBank a Barcelona. Alsina ha volgut destacar que “Avui, a Barcelona, celebrem l’onzena i última parada del recorregut d’aquest camí, que ha transcorregut per la geografia espanyola fins arribar a les portes de França, on els 44 atletes paralímpics catalans intentaran tornar amb el màxim nombre de medalles possibles”. I, ha afegit “’Camí cap a París’ va començar al febrer a les Canàries i acaba avui a Barcelona, després de 10 parades, acompanyant-vos a vosaltres, als nostres representants paralímpics, per traslladar-vos els nostres ànims, suport i força al mateix temps que ajudem a donar difusió a les vostres històries de superació”.

Posteriorment, Almudena Rivera i Christian Garcia, presentadors de l’acte, han moderat una taula rodona on Toni Ponce i Núria Marquès han detallat el seu particular camí cap a París explicant l’esforç personal i professional que els ha portat a assolir plaça per disputar el campionat.

Balanç final del ‘Camí cap a París’

Mitjançant aquesta acció, CaixaBank ha segellat el seu compromís amb l’esport paralímpic, al qual ha acompanyat en els darrers dos cicles paralímpics a través de diferents iniciatives, especialment tot allò que fa referència al CPE i els seus atletes.

Maria Lluïsa Martínez, directora de Comunicació i Relacions Institucionals de CaixaBank, ha fet balanç d’aquesta iniciativa i ha afirmat que: “amb accions com aquestes busquem donar visibilitat a aquests esportistes d’elit i les seves històries personals de superació posant el focus mediàtic en cadascuna d’aquestes persones davant tota la societat, posar en valor l’esport paralímpic i promocionar els valors que transmeten tot fent arribar el missatge arreu del territori”.

Per la seva banda, Alberto Jofre, director gerent del Comitè Paralímpic Espanyol, ha manifestat un “enorme agraiment a CaixaBank per aquesta història compartida des de fa anys”. Jofre ha afegit que “CaixaBank està totalment integrat en l’esport paralímpic a través d’activacions, com la que estem celebrant avui, així com projectes esportius d’èxit, com l’equip CaixaBank de promeses paralímpiques de triatló, o productes, com la tarjeta Visa. En definitiva, CaixaBank està volcada en canviar la percepció a la societat en torn a la discapacitat, eix estratègic que compartim i treball compartit”.

El pla de promoció i difusió de CaixaBank ha impactat a més de 14 milions de persones amb més de 220 publicacions a mitjans de comunicació i xarxes socials.

Compromís amb la diversitat i la inclusió en l’esport

A través del patrocini, l’entitat financera fomenta el progrés cultural, social i econòmic, en línia amb els seus valors fundacionals de compromís amb la societat.

Per aquest motiu, el 2016 l’entitat va decidir apostar pel patrocini de l’esport paralímpic per fomentar la inclusió en l’esport i reafirmar el seu compromís amb la diversitat. El primer acord va ser com a patrocinador principal de la Federació Espanyola d’Esports de Persones amb Discapacitat Física (FEDDF), amb l’objectiu d’impulsar el bàsquet en cadira de rodes, tant en la modalitat masculina com femenina. Alhora, CaixaBank es va implicar en els campionats d’escola de bàsquet en cadira de rodes per arribar a totes les franges d’edat de la societat.

Posteriorment, l’any 2019, CaixaBank es va convertir en nou patrocinador del Comitè Paralímpic Espanyol. Mitjançant aquest patrocini, vigent fins al cicle paralímpic de París 2024, CaixaBank col·labora activament amb el CPE, a través del programa ADOP, proporcionant beques destinades directament a la preparació dels esportistes paralímpics espanyols.

A través del patrocini amb el CPE, la FEDDF o el patrocini del programa d’esquí paralímpic a Sierra Nevada, l’entitat financera amplia el seu compromís amb l’esport paralímpic complint amb els seus principals objectius, que passen perquè els atletes puguin comptar amb els millors mitjans possibles per aconseguir els seus èxits esportius i traslladar a la societat els valors que representen. A més, durant aquest temps CaixaBank ha aportat, com a valor afegit a la seva col·laboració, la posada en marxa de campanyes de difusió amb l’objectiu de donar a conèixer l’esport paralímpic i els seus esportistes, afavorint un coneixement més gran de les seves gestes esportives i dels valors que impregnen cadascuna de les seves accions.

Per tot això, CaixaBank és considerada la tercera marca més rellevant de l’esport paralímpic a Espanya, després de la Fundació Once i Coca-Cola, segons el baròmetre de patrocini esportiu elaborat per SPSG Consulting.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia