Societat

Manu Guix tanca la Festa Major de Blanes amb un concert a l’Aplec de l’Amor de Cala Bona

Ja fa més d’un segle que la Festa Major de Blanes es tanca amb L’Aplec de l’Amor que és el colofó de dies de gresca i festa que conclouen amb una agradable i tranquil·la vetllada a l’aire lliure. Es fa a la platja de Cala Bona –Cala Sant Francesc. Es tracta d’una vetllada nocturna on el més típic és compartir un sopar acompanyat de la parella, amics, familiars o qui es vulgui de companyia, aquí no hi ha regles que valguin, i cadascú s’ho amaneix com vol.

La celebració va començar a les sis de la tarda amb una mitja audició de sardanes a càrrec de la Banda i Cobla del Col·legi Santa Maria, simultàniament a què l’ermita de Sant Francesc va acollir una missa seguida per una copa de cava, organitzada per l’Associació d’Amics de les Ermites.

Quan la foscor ja ho envoltava tot, el moment culminant de l’Aplec de l’Amor va arribar a partir de les 10 de la nit, amb un concert que enguany va tenir un convidat molt adequat per a una jornada estiuenca dominical: Manu Guix.

Concert intimista

Acompanyat tan sols per la música d’un piano de cua, Manu Guix va anar oferint al públic -entregat de bell antuvi a la virtuositat del cantant- tot un reguitzell de cançons que barrejaven estils ben diferents. Sempre sota l’arranjament molt personal del músic barceloní que, quan només tenia 4 anys, va començar a tocar tot sol l’orgue que tenia el seu avi. Des d’aleshores, mai no s’ha separat de les tecles, i és el llenguatge que millor li escau per comunicar la seva particular manera que té per apropar-se a tothom: amb modèstia i senzillesa, sense estridències.

De fet, tot just començar el concert ja va explicar al públic com seria el seu modus operandi: li podien demanar les cançons que volguessin, i així aniria trenant el concert. Per això, no va ser gens estrany que, a petició del públic, hagués d’arrencar amb un dels temes amb què se l’identificat: ‘El Petit Príncep’, el seu musical de més èxit com a compositor, del qual n’ha estat també productor i director musical.

‘Que tinguem sort’, ‘Un núvol blanc’ o l’emotiva ‘Angel’ de Robbie Williams, que ja va formar part dels obligats bisos que ha de tenir sempre un concert que s’apreciï, van ser alguns dels temes que van sonar a l’Aplec de l’Amor d’ahir. La participació del públic que Manu Guix va reclamar des del principi es va fer més plausible quan va demanar que s’encarregués de fer els cors d’una cançó composada per ell que, com gairebé totes les seves, està carregada de nostàlgica emoció: ‘Temps Passat’.

Ara bé, aquesta activa presència del públic es va fer encara més plausible quan, responent de nou a una invitació del músic, van haver dues intervencions de tres noies del públic que van pujar a l’escenari i van cantar acompanyades d’un Manu Guix sorprès per la qualitat i potència de les seves veus. Primer ho van fer la Clara i la Joana, i després va cantar la Laia. I així, sense adonar-se, perquè els bons moments solen passar més ràpid que els que ens fan patir, es va acabar un Aplec de l’Amor que va posar el llaç més dolç a la Festa Major de Santa Anna 2024.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.