Societat

Tres empreses opten a la concessió de la neteja, la més important de Sant Cugat

Tres ofertes està analitzant l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès perquè s’encarreguin de la neteja viària i la recollida de residus a partir del 2025 els propers deu anys, coincidint amb l’any en que també entrarà en vigor la nova taxa per cobrir el servei tal i com marca la directiva europea. Aquesta és la concessió més important al municipi vallesà, en la que s’hi destinen 12,29 milions cada any, amb un import global dels deu anys de servei d’uns 130,6 milions. En concret les empreses que van presentar les ofertes fins el passat 13 de maig han sigut la unió temporal d’empreses formada per les empreses Valoriza –s’encarrega actualment de la neteja– i Acciona, Prezero i Fomento de Construcciones y Contratas (FCC).

Els resultats de les propostes tècniques (sobre B) i econòmiques (sobre C). es donaran a conèixer passat l’estiu un cop s’hagin avaluat i, posteriorment, s’emetrà l’informe d’adjudicació del servei perquè sigui aprovat al ple municipal. Tot el procés, segons el consistori, podria acabar al desembre de manera que entri en funcionament el 2025.

L’actual concessió es va adjudicar l’any 2010 i que durant tots aquests anys la població ha crescut un 17% amb el desenvolupament, entre d’altres, dels nou barris de Volpelleres i can Mates. Per aquest motiu era necessari adaptar el servei a les necessitats del municipi com e sva aprovar el desembre del 2023. El nou contracte preveu, entre altres, més freqüències de neteja; més maquinària, d’última generació, més polivalent i eficient; més equips específics per netejar zones concretes; mneteja de pintades; un increment del control del servei; augment del nombre de contenidors de recollida selectiva; la instal·lació de plataformes mòbils al nucli antic que és de vianants; posar les cinc fraccions de recollida selectiva a tots els contenidors; l’eliminació dels contenidors soterrats; la recollida comercial porta a porta; col·locar compostadors comunitaris a les Planes, Sol i Aire i can Barata; i més punts de recollida d’oli de cuina

El servei de recollida de residus funcionarà sempre, independentment de si és festiu o no.

Cristina Paraira, tinenta d’alcaldia de Gestió Urbana i alcaldessa accidental ha assegurat que la neteja i la recollida de residus són una prioritat del govern, ja que “sabem que és un dels temes que més preocupa la ciutadania. Estem en la recta final de la tramitació del nou contracte i, per tant, més a prop de disposar del servei que Sant Cugat mereix”.

El contracte està dividit en quatre lots. El primer és el de neteja viària i recollida i transport de residus. Té una durada de 10 anys. i un cost de 128.941 euros.

El segon lotcorrespon al manteniment i neteja exterior de contenidors adreçat únicament a empreses del tercer sector. La durada del contracte és de 3 anys (amb dos de pròrroga) i el cost de 1.504.472 euros. el tercer lot és el de la neteja de pintades, té la mateixa durada que l’anterior lot, i un cost de 195.408 euros. El darrer lot és el de recollida i transport de fibrociment, amb la mateixa durada i un cost de 53.142 euros.

El consistori ha augmentat un 53% dels recursos econòmics que hi destinarà, passant dels 8 milions l’any del 2010 als 12,29 milions actuals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia