Societat

comerç

Guia del comerç singular, significatiu i sostenible de Ciutat Vella

El districte amb Barcelona Activa edita un catàleg digital que inclou, de moment, 34 establiments

El Districte de Ciutat Vella, juntament amb Barcelona Activa, han editat un catàleg de comerços singulars que inclou 34 establiments i que té l’objectiu de fomentar la compra de proximitat entre els visitants de la zona. Es tracta d’iniciatives socioeconòmiques característiques per la seva singularitat. El catàleg està obert a la participació del comerç de proximitat i serà ampliable trimestralment. Segons l’ajuntament, és el primer catàleg de comerços i serveis de Ciutat Vella significatius per ser sostenibles, representatius del talent local i amb voluntat d’impacte social.

“Creiem que el turisme valorarà el catàleg, precisament per presentar una oferta fora de circuits massius, globals i homogeneïtzadors”, ha afirmat el regidor del districte de Ciutat Vella, Albert Batlle. La llista es difon en una primera fase a través de webs i de 9 hotels del districte.

Els 9 hotels fan difusió del catàleg amb elements de sobretaula amb un expositor als seus taulells amb un codi QR que enllaça al llistat en versió digital, i amb informació des dels mateixos establiments.

La mesura té com a finalitat que l’impacte econòmic que deixa el turisme al districte de Ciutat Vella reverteixi en positiu sobre les iniciatives comercials emblemàtiques que hi estan arrelades. Entre els establiments catalogats hi ha les passtiseries La Colmena , a la plaça Jaume I i La Campana, al carrer Princesa, fundada el 1890, el projecte innovador de moda Creadoness, del Raval, Nutcreatives, en aquest cas de moda sostenible i també del Raval o l’establiment Top Manta, els productes tèxtils creats amb criteri ètic i sostenible i elaborats pel Sindicat de Venedors Ambulants de Barcelona. També hi ha el restaurant Norai, la Sombreria Mill, la cereria Subirà i l’Herboristeria del Rei, a tocar de la plaça Reial, la més antiga de Barcelona.

També es promou que els establiments hotelers s’impliquin en el desenvolupament econòmic del territori i puguin fer de prescriptors, tot facilitant informació sobre aquelles iniciatives econòmiques arrelades al territori que donen vida als barris, segons subratlla l’Ajuntament.

La distribució de la publicació s’ha començat a fer aquest agost en hotels i es vol estendre a equipaments de la ciutat. Amb el suport de l’àrea de Turisme, pròximament, es preveu també que el Consorci de Turisme en pugui fer difusió per arribar a més visitants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.