Societat

gastronomia

L’octubre més gastronòmic engega motors

Del 7 al 13 d’octubre es farà a Barcelona i la seva àrea metropolitana la segona edició de la Foodie Black Week, la setmana dels restaurants, hotels i locals d’oci de la capital catalana i la seva àrea d’influència, una espècie de Black Friday però del món de la restauració. Durant aquesta setmana hi haurà centenars de propostes (promocions, descomptes, ofertes, que es podran consultar al web) per anar a dinar o prendre alguna copa a preus més assequibles del que és habitual perquè la idea és que també els dies entre setmana els restaurants acabin omplint i els ciutadans puguin gaudir de la gastronomia de primer nivell.

Hi participaran, per exemple, restaurants com ara el Nectari, el Tapas 24 i el Riaskru, de Barcelona; el Casanova Beach Club, de Castelldefels, i l’Skyfall, de l’Hospitalet de Llobregat. Hotels com ara el Labtwentytwo i locals d’oci com ara el Chiringuito La Xancla, de Castelldefels; La Bambola Cabaret, de Barcelona, i, també de Barcelona, el Neverland Cocktail Bar. La llista dels establiments que hi participaran encara s’està configurant i al final n’hi haurà més d’un centenar. La iniciativa –i aquí, també, la seva importància– és que es fa amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, el Gremi de Restauració, el Gremi d’Hotels, Barcelona Comerç, Barcelona Oberta, Turisme de Barcelona i una llarga llista d’entitats.

“L’any passat, la primera edició va ser, de fet, una prova pilot. Va anar molt bé i ara hi tornem amb la seguretat que serà un èxit i amb molt de futur”, va explicar Marc Miramontes, director de la Foodie Black Week, aquest dimarts a les caves Raventós Codorniu de Sant Sadurní d’Anoia, les més antigues de l’Estat, que són patrocinadors de l’esdeveniment. Miramontes va destacar, precisament, l’esforç “conjunt d’administració i entitats del sector” per aconseguir que “durant una setmana els ciutadans de Barcelona i l’àrea metropolitana puguin viure una autèntica experiència gastronòmica amb grans promocions”. També va explicar que la idea d’aquesta nova iniciativa gastronòmica que és la Foodie Black Week és acollir en cada edició “una ciutat germana per poder explorar les arrels de la seva cuina i celebrar la diversitat”. Aquest any la ciutat serà la japonesa Kobe, que està agermanada amb Barcelona des de fa més de trenta anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.