BBVA amb els germans Roca
Què tenen en comú un banc i un restaurant?
BBVA aposta perquè la banca del futur compti amb entitats fortes i solvents per fer front a desafiaments com la innovació o la sostenibilitat
Han passat deu anys des que una entitat financera com BBVA i un restaurant de renom com El Celler de Can Roca van decidir unir-se amb l’objectiu de crear iniciatives per impactar de manera positiva en la societat. Molts es preguntaran què tenen en comú un banc i un negoci de restauració. En el cas d’aquestes dues empreses, la resposta és valors com la innovació, la sostenibilitat i l’acompanyament al client.
L’aliança està d’aniversari i, per celebrar-ho, BBVA i El Celler de Can Roca han apostat per seguir desenvolupant i llançant projectes de manera conjunta. I ho han fet amb la renovació per tres anys d’un acord que uneix el sector gastronòmic al bancari. Una renovació que s’ha anunciat en una trobada organitzada amb clients de BBVA a Barcelona, que ha comptat amb Carlos Torres Vila, president de BBVA, i Joan Roca, xef i copropietari –juntament amb els seus dos germans, Josep i Jordi– d’El Celler de Can Roca. “Portem deu anys treballant en interessants projectes que ens han proporcionat grans aprenentatges. Iniciatives que volem continuar ampliant en els pròxims anys, de la mà de l’excel·lència i la professionalitat de tota la família que forma l’equip d’El Celler de Can Roca”, ha afirmat el president de BBVA.
Una professionalitat que també coincideix amb el servei que aquesta entitat ofereix als seus clients, anticipant-se a les tendències que han de venir. En aquest sentit, BBVA aposta perquè la banca del futur compti amb entitats fortes i solvents que puguin oferir el suport necessari per fer front a desafiaments com la innovació o la sostenibilitat.
El president de BBVA també ha volgut destacar la trajectòria d’El Celler de Can Roca, una companyia familiar catalana que s’ha convertit en tot un referent internacional. “Els germans Roca són un clar exemple del potent teixit empresarial que té Catalunya, amb companyies molt competitives que s’han fet un lloc important en els seus respectius sectors arreu del món”, ha ressaltat. “Des de BBVA donem suport al teixit empresarial català. Tenim un fort compromís amb aquest territori i seguirem donant-hi suport en el futur”, hi ha afegit.
Un suport que, per a Joan Roca, xef d’El Celler de Can Roca, els ha permès “internacionalitzar” la seva cuina i “portar l’essència del restaurant a diversos països”.
Impuls de la sostenibilitat i el talent local
L’aliança entre BBVA i El Celler de Can Roca va començar amb una gira internacional que va portar les creacions culinàries dels germans Roca a Amèrica, Europa i Àsia. Al llarg de tres anys, cada parada va ser un homenatge a les cuines locals i, més tard, aquest mateix concepte es va traslladar a diverses regions d’Espanya. Aquest projecte va culminar amb el reeixit programa de beques associat a les gires, que es va convertir en una oportunitat per descobrir nous talents emergents de la cuina. I no només això: en cada territori també va ajudar a dinamitzar els petits productors i el seu entorn.
Fruit d’aquest compromís per donar suport a la producció sostenible van sorgir els Premis BBVA als Millors Productors Sostenibles d’Espanya. Aquests guardons, creats per BBVA i El Celler de Can Roca, reconeixen l’esforç d’agricultors, ramaders i productors d’aliments en general que han integrat la sostenibilitat social, econòmica i mediambiental en els seus models de negoci. En les seves cinc edicions, 46 productors han estat distingits entre 700 candidats. D’aquests, vuit són de Catalunya: Verdcamp Fruits, Riet Vell, Pomona Fruits, Bolet Ben Fet, Ecològica dels Pirineus, Oli Migjorn, Explotacions Agrícoles Mas de Baix i Família Torres.
Iniciatives innovadores que van de les pantalles als plats
BBVA i els germans Roca també han desenvolupat diversos documentals, a més de llançar dos llibres: Casa Cacao i Raíces. També van llançar una exposició –De la Terra a la Lluna– i altres projectes de repercussió, com els menús realitzats en col·laboració amb BBVA per als Oscar 2018 i per a la COP25 de Madrid. Rocambolesc, les gelateries de Jordi Roca, van crear un gelat –l’Icephone– dedicat a BBVA, mentre que els germans Roca van elaborar un plat en homenatge a la nova identitat de BBVA el 2019.
“Seguirem explorant nous projectes de la mà de BBVA”
Amb la renovació de l’aliança entre BBVA i El Celler de Can Roca, les dues companyies seguiran impulsant iniciatives que reforcin els valors compartits d’innovació, sostenibilitat, suport al millor talent i excel·lència en el servei als clients. “Seguirem explorant nous i il·lusionants projectes de la mà de BBVA, per generar un impacte positiu no només en el sector gastronòmic, sinó també en aspectes socials i mediambientals, donant suport a les comunitats locals. Estem convençuts que mitjançant aquesta aliança continuarem creant valor per a la societat i l’entorn”, ha afirmat Joan Roca, xef del reconegut restaurant.