Donen sis setmanes a Boeing per donar informació tècnica de l'avió estavellat a Barajas
Sinistre aeri
Un jutge dels Estats Units ha donat a la companyia Boeing sis setmanes de termini, fins al proper 17 de novembre, perquè doni tota la informació tècnica disponible sobre l'avió accidentat a Barajas el passat 20 d'agost, segons fonts jurídiques.
El jutge Ronald Davis, del comptat de Cox, a Illinois, ha iniciat el procés per la demanda interposada per 18 famílies de passatgers que van morir en l'accident d'avió de Spanair a l'aeroport de Madrid-Barajas, on van morir 154 persones.
El bufet nord-americà vol investigar qui va ser el fabricant final dels alerons del darrere de l'aeronau, o flaps, que sembla que van ser els causants de l'accident, perquè no van funcionar correctament. En cas que el fabricant no sigui Boeing o una de les seves subsidiàries, ha dit l'advocat, la demanda podria estendre's a altres empreses.
La demanda ha estat interposada inicialment en contra de McDonnell Douglas i de la companyia Boeing, propietària de l'anterior i que té la seva seu a Chicago (EUA), per la sospita que va haver-hi fallades tècniques a l'avió sinistrat.
La tragèdia va ser el passat 20 d'agost quan un avió McDonnell Douglas MD82 de Spanair, que havia de viatjar cap a les illes Canàries amb 164 passatgers i 9 tripulants a bord, va impactar contra el terra al costat d'una de les pistes de l'aeroport de Barajas i es va incendiar.
El 4 de setembre, Ribbeck Law va anunciar a Gran Canària la presentació de la primera demanda en contra de Boeing.
Aquesta demanda també va ser interposada contra l'empresa matriu de l'avió, McDonnell Douglas, basada en "les fallades elèctriques i en els manuals" d'operacions i manteniment detectats en les anàlisis "dels 15 avions de la sèrie MD-80 que han patit accidents", va dir aleshores el fundador del bufet, Manuel von Ribbeck.