Societat

Brussel·les renya Foment pel retard de la connexió del TGV amb França

Infraestructures

La Comissió Europea ha renyat els governs espanyol i francès pel retard en la seva interconnexió ferroviària d'alta velocitat i proposa "com a solució transitòria equipar la línia històrica d'un tercer carril" per oferir "a finals del 2010 o el 2011 trens directes de Barcelona a Montpeller, Marsella, Lió i París".

Segons un informe del coordinador europeu encarregat d'accelerar la connexió del TGV amb la frontera francesa, Etienne Davignon, critica que la comissió intergovernamental de Madrid i París "no ha servit per evitar el retard" i que "la seva utilitat s'ha revelat escassa o fins i tot nul·la".

Retards fins al 2013
Davignon ha qualificat de "molt lamentable" que els governs no hagin reconegut el retard abans, "que probablement hauria permès adoptar mesures complementàries" a la Comissió. Pel coordinador europeu, l'eix ferroviari no podrà atendre l'augment de la demanda potencial de transport d'aquesta línia fins al 2013.

El coordinador de la interconnexió ferroviària entre els Estats espanyol i francès cita la connexió de Figueres com a "punt més crític" del projecte. "Sembla poc probable que les connexions directes des de França puguin anar més enllà de Figueres, i els trens procedents d'Espanya hauran de limitar-se a Perpinyà, per la incompatibilitat entre el sistema d'alimentació de l'actual línia i els combois", constata el seu informe. Per tant, "gestionar els retards registrats al sud de Figueres" és la "prioritat immediata", defensa.

La solució
Davignon proposa que "com a solució transitòria" s'estudiï  "la possibilitat d'una prolongació fins a Barcelona Sants equipant la línia històrica d'un tercer carril". El responsable comunitari pensa que "això podria permetre preveure a finals de 2010 o de 2011 serveis directes des de Barcelona fins a Montpeller, Marsella, Lió o fins i tot París, sense ruptura de càrrega a Perpinyà".

"Els retards registrats a la sortida de Barcelona i entre Girona i Figueres perjudiquen considerablement el rendiment d'aquest eix principal de la xarxa transeuropea de transport, sembla difícil que es pugui disposar de servei, fins i tot mínim, en el túnel abans de finals del 2010 o principis del 2011", critica el coordinador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’hort medieval del monestir de Pedralbes

La Universitat de Girona incrementa les dobles titulacions en l’oferta acadèmica del curs vinent

Inauguren el nou centre cívic el Molí que donarà servei a més de 2.700 persones

LLORET DE MAR

Es veïns dels barris de muntanya de Molins de Rei indignats perquè fan curt amb les cisternes d’aigua

Molins de Rei

Adif ha executat el 65% del soterrament de les vies a Sant Feliu que enllestirà el 2025

Sant feliu de llobregat
Societat

Els socorristes reben vint vegades la dosi segura de radiació solar

Barcelona
Ciència

Mor Maxine Singer, la científica que va posar les normes sobre l’enginyeria genètica

Comencen les obres per fer 192 pisos de lloguer social a Tarragona

Tarragona

Detecten 479 punts d’aigua nous susceptibles d’allotjar una tortuga en perill

RIUDARENES