Societat

I ara... carril bici vermell

Barcelona

La capacitat dels tècnics de mobilitat de l'Ajuntament per treure's del barret solucions originals per intentar garantir la seguretat dels ciclistes sense que això suposi haver de sacrificar els drets adquirits pels vehicles a motor no deixa de sorprendre. Si amb el nyap del carril bici del carrer Urgell, presentat a bombo i plateret a finals de setembre per l'alcalde malgrat el perill que suposava per a vianants i ciclistes, es van cobrir de glòria, ara la cirereta l'han posada amb un nou experiment. Es tracta d'un tros de carril vermell amb línies gruixudes discontínues pintat a les interseccions dels carrers que tenen carril bici.

Diumenge passat, uns pintors s'afanyaven a pintar el carril per a bicicletes que travessa l'avinguda Diagonal, a l'altura del carrer Sicília. No és l'únic tram que s'ha pintat al districte de l'Eixample. Els carrers Consell de Cent, Diputació, Nàpols i Aragó també tenen a terra aquest peculiar carril bici vermell. A més, en el cas de Nàpols amb Consell de Cent i Diputació també s'ha pintat una graella per a bicicletes, similar a la que ja existeix en altres carrers de la ciutat per a les motos.

Augment d'accidents
L'experiment té a veure amb l'alarmant augment d'accidents a les cruïlles produïts per vehicles -sobretot taxis- que, en girar, xoquen amb els ciclistes que segueixen recte pel carril bici. L'Ajuntament ha rebutjat la proposta de l'Associació Amics de la Bici de prohibir el gir en alguns trams de carrers que tenen carril bici per evitar els atropellaments, igual que s'ha fet en el cas del tramvia a la Diagonal. Com a alternativa, els tècnics municipals han dissenyat aquests camins on el carril bici desapareixia. La ratlla gruixuda intermitent permet el gir als vehicles i la vermella avisa que aquell espai és un carril per a bicicletes i que la prioritat hauria de ser pel ciclista.

La reacció d'usuaris de la bici, conductors i vianants ha estat de perplexitat perquè ningú sap ben bé què significa aquesta marca al terra d'alguns carrers, ja que no hi ha cap mena d'indicació ni senyal. Només els ciclistes més experimentats i viatjats entenen una mica la iniciativa, però la critiquen per ineficaç i confusa. "L'Ajuntament es veu obligat a posar pegats i anar improvisant sobre la marxa perquè segueix donant prioritat al cotxe", critica Albert Garcia, d'Amics de la Bici. De moment, l'èxit del Bicing no sembla ser raó suficient per canviar la mentalitat del consistori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Societat

Ciutat Vella blinda fins el 2028 la prohibició de rutes de consum d’alcohol

Barcelona
Societat

Mor l’historiador i arqueòleg mallorquí, Guillem Rosselló Bordoy

societat

El servei de dutxes socials i canvi de roba atén un 23,7% més d'usuaris

Manresa
medi ambient

Recorden la prohibició de banyar-se en rius, rieres i gorgs al Montseny per protegir els amfibis

Montseny
medi ambient

Els reusencs identifiquen fins a 102 espècies d’animals i plantes

reus

L’Entitat Municipal Descentralitzada aprova un Pla de Sanejament Financer fins el 2027

L’ESTARTIT
Seguretat

Barcelona incorpora un centenar de nous agents de la Guàrdia Urbana

Barcelona
societat

Acaben les obres del barranc del Llop d’Alcanar per afrontar millor els aiguats

Alcanar
societat

Les empreses de control de plagues de Ponent constaten més paneroles

Lleida