Societat

europa

Arrestats 7 empleats d’una residència d’ancians a Itàlia per maltractament sistemàtic

El cos de Carabiners s’ha encarregat de les investigacions que han durat prop de sis mesos

Set empleats d’una casa d’ancians en una localitat del nord d’Itàlia han estat arrestats aquest dilluns per les forces de seguretat italianes acusats de maltractar sistemàticament als residents amb agressions físiques, insults i humiliacions.

Entre els detinguts hi ha dues persones a la presó preventiva i cinc en arrest domiciliari per l’acusació de “violència sistemàtica” contra els ancians, una dinàmica que es va convertir “en hàbit propi del treball”, segons els Carabiners (policia militaritzada), que van començar la recerca l’agost passat, després d’una denúncia.

Els maltractaments contra els hostes de la llar d’ancians, anomenat ‘Sacre Cuore’ i situat en la localitat de Dizzasco de la província de Com (nord), van incloure pallisses, cops, insults i ofenses que anaven des d’“humiliacions físiques a psicològiques”, han informat mitjans locals italians.

Les investigacions, que han durat prop de sis mesos, han estat coordinades per la Fiscalia de Como i inclouen imatges de les càmeres de vídeo que van revelar mostres clares dels maltractaments, així com la por i commoció soferta pels ancians, que en alguns casos aixecaven les mans instintivament per a protegir-se dels cops, segons han informat fonts dels Carabiners.

“Les humiliacions físiques i psicològiques van ser comeses contra persones indefenses, ancianes i malaltes, sovint prostrades en el llit” i “que no eren autosuficients”, denuncien els investigadors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia