Societat

TRÀNSIT

Mor la passatgera d’un turisme en un xoc frontal a la C-16 a Cercs

El sinistre ha obligat a tallar la via en els dos sentits de la marxa

La passatgera d’un turisme, de 59 anys i veïna de Barcelona, ha mort aquest dissabte al migdia en un xoc frontal amb un altre turisme a l’altura de Cercs. L’accident ha obligat a tallar la C-16 en tots dos sentits de la marxa, fet que ha causat retencions de fins a cinc quilòmetres.

Arran del sinistre , les causes del qual s’estan investigant, s’han activat cinc patrulles dels Mossos d’Esquadra, quatre dotacions dels Bombers de la Generalitat i quatre unitats i l’helicòpter medicalitzat del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).

Trànsit ha recomanat com a alternativa a la C-16 utilitzar la C-1411z i la BP-4654 i els Mossos han desviat la circulacio de vehicles en sentit nord per la C-26.

Amb aquesta víctima són 23 les persones que han perdut la vida a les carreteres catalanes des que va començar l’any.

Precisament aquest dissabte, Trànsit ha fet públic el balanç dels dos primers mesos de l’any. Les morts en accidents a la xarxa viària catalana han crescut respecte a l’any passat. Fins el 28 de febrer han mort 22 persones en 22 accidents de trànsit s a la xarxa viària interurbana, tres més que al 2024, quan van perdre la vida 19 persones en 19 sinistres mortals. Al llarg d’aquests dos mesos s’han registrat 105 ferits greus, 12 més que en el mateix període del 2024.

En aquest inici del 2025 també persisteix la tendència d’una mortalitat de motoristes proporcionalment elevada respecte al total de conductors morts, en concret, el 36%. Fins al 28 de febrer, hi ha hagut un 50% de víctimes mortals del col·lectiu vulnerable (11), és a dir motoristes (8), vianants (2) i ciclista (1). L’any passat, van morir 6 motoristes i cap ciclista ni el mateix nombre de vianants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia