Societat

La velocitat variable es fa efectiva

Trànsit

Els accessos a Barcelona per les carreteres C-31 i la C-32 han estrenat a les 6.45 hores d'aquest matí el nou model de velocitat variable, de manera que els conductors hauran d'adaptar la velocitat entre els 80 i els 40 per hora en funció de la contaminació, la congestió, els accidents i el clima.

L'entrada en vigor d'aquesta nova gestió del trànsit, pionera a l'Estat espanyol però amb una llarga experiència a Europa, està precedida d'una gran polèmica política, ja que l'oposició ha anunciat que la derogarà si arriba al poder, mentre que des del mateix govern hi ha hagut consellers i alcaldes del PSC que han demanat flexibilitat a l'alça per augmentar el límit durant les nits.

No obstant això, la mesura, que fins l'any 2010 s'anirà estenent a la resta d'accessos a Barcelona, des de la primera i segona corona metropolitana s'aplica finalment sense flexibilitat, ja que es mantindrà a totes hores el límit màxim fixat, que en la primera corona és de 80 per hora i en la segona, d'entre 100 i 120.

Durant els dos primers mesos, considerats de prova, no es multarà els infractors, sempre que no excedeixin el límit actual, de 80 per hora.

Carreteres afectades
Els primers trams en els quals s'aplica aquesta nova mesura són els 19,4 quilòmetres de la C-31 (l'autovia de Castelldefels), entre Castelldefels i la plaça Cerdà de Barcelona, i els 14,3 quilòmetres de la C-32 (l'autopista del Garraf), entre Castelldefels i el nus del Llobregat, actualment a la zona 80.

En el tram de la C-32 entre el Canal Olímpic i els túnels del Garraf s'ha decidit fer una excepció i augmentar l'actual límit de velocitat dels 80 als 100 quilòmetres per hora, tant de dia com de nit.

La velocitat variable s'estendrà després de l'estiu a la AP-2 i la B-23 fins a la Diagonal de Barcelona i el 2010 arribarà als accessos nord de la capital catalana. Així, aquest any estarà implantada en totes les entrades i sortides de Barcelona amb l'objectiu de reduir les congestions, millorar la seguretat viària i rebaixar la contaminació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El servei de l'R-13 i l'R-14 entre Lleida i Tarragona es recupera progressivament després de l'atropellament

VIMBODÍ

Acord d’augment salarial i vaga desconvocada de la recollida de brossa al Baix Ebre i Montsià

TORTOSA
societat

Controlat l’incendi que va obligar a tallar l’AP-7 i el TAV

agullana
societat

La cursa ‘Apaguem el càncer’ reuneix 1.200 participants

girona
MOBILITAT

Pla de busos de Renfe per suplir el tall de les obres a l’aeroport del Prat

barcelona
crisi migratòria

Tensió a la frontera de Ceuta per un intent d’entrada massiu de migrants

barcelona
trànsit

Primera prova de límit de velocitat a 100 km/h a l’autopista AP-7

barcelona
medi ambient

La temperatura del mar cau un grau però continua estan en dígits de rècord

barcelona
EMRPESA

150 empreses de Móra la Nova opten a les ajudes del fons nucelar

barcelona