Societat

La Generalitat comença dilluns a inspeccionar l'ús del català en l'hostaleria

Llengua

La Generalitat comença aquest dilluns una campanya informativa d'inspecció per comprovar si el sector de l'hostaleria compleix la llei de política lingüística. La normativa estableix que en tots els establiments hi ha d'haver un mínim d'una persona que entengui el català, encara que no estigui obligada a parlar-lo. També obliga a tenir rètols, cartes del menú i fulls de reclamació en català.

Segons ha informat TV3, en cas que es detectin irregularitats s'obrirà una acta informativa i es donaran a l'establiment tres mesos perquè es rectifiqui. Transcorregut aquest temps, l'advertència podria convertir-se en sanció.

L'hostaleria és el sector que acumula més queixes dels consumidors relacionades amb els drets lingüístics. El 2008 es van presentar 1.500 denúncies en total. Segons el director general de Turisme de la Generalitat, Joan Carles Vilalta, la campanya afectarà "zones d'alta afluència turística".



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SERVEIS

A licitació sis autobusos híbrids de Tarragona per 3,6 milions

Tarragona
SERVEIS

Reforcen la Guàrdia Urbana de Tarragona amb 12 nous agents

Tarragona
La Jonquera

Autorització del parc eòlic Galatea, però només és administrativa

La Jonquera
salut

Can Ruti elimina les arrítimes més freqüents de forma més segura

Badalona

El Pla de l’Estany posarà càmeres per detectar abocaments incontrolats

banyoles
SERVEIS

Reoberts tots els carrils de l’AP-7 després d’un matí molt complicat

Sant Cugat del Vallès

L’Ajuntament aprova el Pla Director d’Aigua

porqueres
SERVEIS

TMB vol tancar l’any amb un 25% de la flota de busos de zero emissions

BARCELONA
societat

Òmnium rebutja amnistiar els policies investigats per les càrregues de l’1-O

girona / aiguaviva