Societat

El president d'Adif evita contestar si s'ha encarregat l'auditoria per les irregularitats del Prat

No se sap res de l'auditoria que s'havia d'encarregar per examinar els processos d'adjudicació d'Adif arran del cas de l'estació d'emergències per al TGV al Prat de Llobregat, mig construïda tot i no haver estat adjudicada. El president de l'organisme, Antonio González, ha evitat respondre a la pregunta sobre el cas formulada pel diputat i regidor del PP al Prat Antoni Gallego.

En una compareixença a la comissió de Foment del Congrés, González ha sentit com Gallego li preguntava si ja s'ha començat l'auditoria, demanada pel Senat en una votació aprovada l'1 d'octubre després la ministra Magdalena Álvarez hagués reconegut un "error" en el procés irregular per adjudicar l'equipament. "Molt em temo que aquest estudi ordenat pel Senat no s'ha ni tan sols encarregat", ha advertit Gallego en formular la pregunta. Com que en la primera ronda de respostes González ni ha esmentat el tema, el diputat popular hi ha insistit. "No m'ha contestat", li ha fet notar. Però no era l'única qüestió que el president d'Adif no havia respost, i quan ha donat la segona entrega de respostes aquest tema ha tornat a quedar obviat. Ni tan sols ha intentat justificar-se dient que encarregar l'auditoria no és competència seva, com sí que ha fet, també dues vegades, respecte la data de construcció de l'estació de la Sagrera, que segons ell només pot decidir la societat Sagrera Alta Velocitat, formada per l'Estat, la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona.

Adif va suspendre el procés d'adjudicació del PAET (punt d'avançament i estacionament de trens) del Prat el 9 de setembre, el dia abans que s'obrissin les pliques de les empreses que s'havien presentat al concurs i deu dies després que l'AVUI tragués a la llum que l'equipament ja estava gairebé construït abans de la licitació. La ministra de Foment va explicar al Senat, a preguntes de la parlamentària de CiU Montserrat Candini, que tot plegat havia estat un "error material". Segons la seva versió, el PAET es va començar a construir per raons d'urgència, se suposa que amb una ampliació de pressupost de les obres principals del TGV, i l'error es va cometre quan es va convocar el concurs per la part de l'obra que faltava: el concurs que s'oferia era, clarament, per al projecte complet.

Les esquerdes
L'altre greuge pendent del TGV al Prat són les esquerdes aparegudes en moltes cases de la població fa dos anys, mentre es construïa la línia d'alta velocitat. Gallego li ha retret a González que hi ha famílies a les quals encara no s'han reparat els desperfectes. En aquesta qüestió, tot i el seu escepticisme, el president d'Adif s'ha compromès a fer complir "immediatament els compromisos adquirits" per l'organisme en aquest cas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
trànsit

Primera prova de límit de velocitat a 100 km/h a l’autopista AP-7

barcelona
medi ambient

La temperatura del mar cau un grau però continua estan en dígits de rècord

barcelona
EMRPESA

150 empreses de Móra la Nova opten a les ajudes del fons nucelar

barcelona
EDUCACIÓ

Abans i després de Louis Vuitton

barcelona
societat

La Vall de la Muga es reivindica amb un festival inèdit

albanyà/sant llorenç de la muga
societat

Un polèmic rec frena la construcció de l’institut escola de Verges

VERGES

66 entitats han evitat malbaratar 130.000 àpats amb el projecte Recooperem del Vallès

TERRASSA
societat

Demà comencen els talls de circulació per ampliar les zones de vianants

girona

EL Palau d’Anglesola reclama la passarel·la sobre l’A-2 anunciada el 2022

EL PALAU D’ANGLESOLA