Societat

L'Eixample tindrà una trama d'11 carrers de 30 km/h el 2010

Trànsit

L’Ajuntament de Barcelona preveu crear l’any vinent a l’Eixample una trama formada per onze carrers on la velocitat màxima serà 30 km/h. Delimitar una Zona 30 en aquest districte serà difícil, però no impossible. L’experiència pilot que es durà a terme al barri de la Plata, al Poblenou, amb un entramat de carrers similar, podria servir de model per fer-ho.

Les Zones 30 a l’Eixample “s’estan estudiant a petició veïnal, però encara no hi ha barris delimitats ni cap data d’execució”, va destacar el regidor. De moment, s’hi projecta una trama de carrers, que se sumaran a Enric Granados i Borrell, vies ja pacificades”, va puntualitzar. 
La Zona 30 que s’està creant al barri de la Plata servirà d’experiència pilot. Agafa dotze trams de carrer i està delimitada pels carrers de Llacuna, Llull, Badajoz i Taulat. És un dels nuclis més antics del Poblenou i és a tocar del cementiri Vell. Es farà en dues fases. La primera, iniciada l’abril del 2008, acabarà a l’octubre d’aquest any, i la segona començarà el novembre del 2009 i s’acabarà el gener del 2011.

La configuració de carrers de la Plata podria servir de model per estendre-la després a l’Eixample, un districte “on crear zones pacificades és difícil, perquè costa delimitar els carrers que no són xarxa bàsica”, va destacar Narváez.

L’objectiu de les Zones 30 creades i les que es crearan a Barcelona els propers dos anys és aconseguir una ciutat més confortable i tranquil·la, reduir l’accidentalitat, reforçar la seguretat viària i evitar que alguns conductors usin aquests carrers com a vies de pas per estalviar-se semàfors i anar més ràpid, va destacar el regidor.

Reducció de sinistralitat
Actualment, les Zones 30 abasten més de 40 quilòmetres, però a final d’any s’espera que n’arribin a cobrir fins a 210. L’objectiu és que tinguin 300 quilòmetres en un parell d’anys, segons l’àrea de Mobilitat. Una expansió d’aquesta magnitud es du a terme pels bons resultats obtinguts pel que fa a la disminució de la sinistralitat. Ha baixat un 12,7% a Sant Andreu, un 16,3% al barri de la Prosperitat, i un 13,4% al Poble-sec.

Durant el primer semestre del 2009 es crearan noves Zones 30 a Horta i es realitzarà una modificació al Poble-sec. Durant el segon semestre d’aquest any, es faran les dels barris del Putget i Farró, Sant Ramon, el Clot, el Camp de l’Arpa, els voltants de Gran Via-Guipúscoa, el Raval, el Gòtic i el Casc Antic. El 2010 també s’estendrà a Sarrià, les Tres Torres i Trinitat Vella.

Segons la normativa municipal del 2006, a les vies amb un únic sentit de circulació la velocitat permesa als vehicles no pot superar els 30 km/h, però pocs carrers estan senyalitzats i molts ciutadans desconeixen que hi regeix aquest límit i, per tant, circulen a més velocitat de la permesa. Narváez va assegurar que tots aquests carrers s’aniran senyalitzant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
urbanisme

Construiran 271 habitatges protegits més al Parc de l’Alba

Cerdanyola

Acrediten el Trueta per al tractament quirúrgic del càncer d’ovari avançat

GIRONA
societat

L’exdona de Mainat afirma que “no el volia mort” i que va intentar salvar-lo

Barcelona
Societat

Concentració veïnal contra el volum de taxis, busos i VTC turístics cap al Park Güell

Barcelona

Un estudi constata que l’activitat física guiada a la natura millora l’estat d’ànim

GIRONA
societat

Creixen un 28% les agressions contra el col·lectiu LGTBI en un any

barcelona

El projecte de regeneració del nucli antic situa l’espai d’atenció a la seu del COAC

OLOT
salut

El nou cribratge detecta el primer nadó amb hiperplàsia suprarenal

Barcelona
Societat

L’Ajuntament de Barcelona activa la fase d’alerta per nits tòrrides

Barcelona