Societat
Blanco assegura que l'Estat finançarà el quart cinturó ferroviari de Barcelona
L'any que ve es començarà a estudiar aquesta línia Orbital, que encara no se sap quan costarà. Fonts de la Generalitat apunten que podrien ser 4.000 milions
El ministre de Foment, José Blanco, s'ha compromès avui a finançar el quart cinturó ferroviari, la línia orbital que unirà les principals localitats de la Regió Metropolitana de Barcelona sense passar per la capital catalana.
El finançament d'aquesta línia –que enllaça Vilanova i la Geltrú i Mataró passant per Vilafranca del Penedès, Martorell, Terrassa, Sabadell i Granollers sense passar per la capital catalana– no estarà inclosa en el pressupost del Pla de Rodalies per Barcelona que va aprovar el consell de ministres el febrer, i que preveu invertir 4.000 milions fins al 2015. "L'any que ve començarem a redactar els estudis corresponents" d'aquesta línia, ha assegurat Blanco, ja que per la seva complexitat, no han pogut concretar encara el cost final. Fonts de la Generalitat, asseguren que podria costar 4.000 milions d'euros adicionals.
Blanco ha fet aquestes declaracions en un acte oficial organitzat pel ministeri de Foment a la Estació de França de Barcelona per presentar el Pla de Rodalies. A l'acte hi han anat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i una trentena d'alcaldes de la Regió Metropolitana de Barcelona. Ha estat un esdeveniment solemne que, en paraules de Blanco, significa el "compromís amb Catalunya i els seus ciutadans" que assumeix el govern espanyol amb la modernització de les infraestructures catalanes, i que es fa des del diàleg.
Nadal i Hereu han destacat l'esforç inversor que farà Foment per modernitzar la xarxa, operació que coincidirà amb el traspàs de Rodalies, que s'oficialitzarà a la Comissió Bilateral Estat-Generalitat prevista per la segona quinzena de juliol.
El ministre també ha anunciat avui que "probablement en el Consell Extraordinari de Ministres d'agost" es licitaran les obres de la futura estació de la Sagrera, la inversió de la qual superarà els 600 milions d'euros.
El finançament d'aquesta línia –que enllaça Vilanova i la Geltrú i Mataró passant per Vilafranca del Penedès, Martorell, Terrassa, Sabadell i Granollers sense passar per la capital catalana– no estarà inclosa en el pressupost del Pla de Rodalies per Barcelona que va aprovar el consell de ministres el febrer, i que preveu invertir 4.000 milions fins al 2015. "L'any que ve començarem a redactar els estudis corresponents" d'aquesta línia, ha assegurat Blanco, ja que per la seva complexitat, no han pogut concretar encara el cost final. Fonts de la Generalitat, asseguren que podria costar 4.000 milions d'euros adicionals.
Blanco ha fet aquestes declaracions en un acte oficial organitzat pel ministeri de Foment a la Estació de França de Barcelona per presentar el Pla de Rodalies. A l'acte hi han anat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i una trentena d'alcaldes de la Regió Metropolitana de Barcelona. Ha estat un esdeveniment solemne que, en paraules de Blanco, significa el "compromís amb Catalunya i els seus ciutadans" que assumeix el govern espanyol amb la modernització de les infraestructures catalanes, i que es fa des del diàleg.
Nadal i Hereu han destacat l'esforç inversor que farà Foment per modernitzar la xarxa, operació que coincidirà amb el traspàs de Rodalies, que s'oficialitzarà a la Comissió Bilateral Estat-Generalitat prevista per la segona quinzena de juliol.
El ministre també ha anunciat avui que "probablement en el Consell Extraordinari de Ministres d'agost" es licitaran les obres de la futura estació de la Sagrera, la inversió de la qual superarà els 600 milions d'euros.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.