Societat

La crisi castiga el taxi però no es liberalitzarà el servei

Les mesures anticrisi que prohibeixen doblar jornades comencen al juny. Els taxistes avisen del dèficit de servei les nits del cap de setmana. De moment, no hi haurà protestes

Hi ha molts taxis a Barcelona, les tarifes són altes i hi ha poca feina. La crisi colpeja aquest sector amb virulència des fa dos anys i no s’albiren signes de recuperació. L’Institut Metropolità del Taxi (IMT) posarà en marxa, a partir del 1 de juny, un seguit de mesures per afrontar la crisi que tindran vigència tot aquest any. La més important, eliminar la liberalització de taxis prevista per a l’estiu, i que impossibilita doblar jornades.

La mesura farà que les nits de dissabte a diumenge –hora punta del servei– els taxis que treballin hagin de mantenir l’horari de quatre a sis de la matinada, com fan la resta de l’any, explica Miquel Àngel Martín, gerent de l’IMT. D’aquesta manera, es reparteix la clientela, encara que sigui menys.

La Federació Catalana del Taxi (FCT), que compta amb el suport de 12 entitats vinculades al món del taxi i de Foment Nacional del Treball, considera que les mesures aprovades “són insuficients” i que la mesura crearà “una manca de taxis les nits dels dissabtes –a l’estiu podien fins ara treballar tots els taxis–, per Sant Joan o durant els grans congressos”, afirma el president Josep M. Goñi. El cap de la FCT es va reunir ahir amb el regidor de Mobilitat i president del IMT, Francesc Narváez, per exposar-li les propostes contra la crisi. “Hi ha acords puntuals, però hem de seguir negociant millores per abaixar tarifes, recuperar els clients perduts i obrir el sector a nous mercats”, augura Goñi. De moment, no tenen previst fer mobilitzacions de protesta.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.