Societat
Trànsit estendrà el 'model Viella' de control velocitat als túnels Cadí i Bruc
Es mesura el temps de pas a través d'uns lectors de matrícula situats a l'inici i al final
El Servei Català de Trànsit (SCT) estendrà entre aquest any i el pròxim als túnels del Cadí i del Bruc el model de control de velocitat que s'està experimentant al de Viella, on es mesura el temps de pas a través d'uns lectors de matrícula situats a l'inici i al final del túnel.
El director de l'SCT, Josep Pérez-Moya, ha fet un balanç positiu dels dos primers mesos de proves a Viella i ha avançat que a partir de l'estiu començaran a cobrar als infractors, ja que fins ara, si excedeixen el límit, només són advertits per una pantalla situada al final del túnel, que indica el seu número de matrícula i la velocitat a la qual han transitat.
El túnel de Viella, situat a la N-230, té un recorregut de 5.230 metres i un límit de velocitat de 80 quilòmetres per hora, per la qual cosa els lectors fitxen l'entrada de cada vehicle i la seva sortida i calculen el temps transcorregut entre cada càmera per descobrir si han excedit el temps mínim per recórrer aquest tram, que ronda els quatre minuts i mig.
Pérez-Moya ha explicat que ja està en fase de definició el projecte per estendre aquest model als principals túnels de Catalunya, el del Cadí -que és el segon més llarg, després del del Viella, amb una longitud de 5.026 metres- i el del Bruc, que és més curt però suporta una gran intensitat de trànsit, especialment de camions.
L'entrada en marxa d'aquest sistema podria ser operativa en aquests dos túnels a partir de final d'aquest any o principi del pròxim, en funció de les possibilitats pressupostàries, segons Pérez-Moya.
També es preveu que a la llarga s'instal·li en altres túnels de la xarxa viària catalana, com el de Bracons, tot i que encara no hi ha calendari establert.
El responsable de Trànsit ha defensat les virtuts d'aquest innovador sistema, que permet controlar la velocitat en trams d'especial risc, com els túnels, espais tancats de difícil evacuació on les maniobres brusques o l'excés de velocitat poden incrementar la possibilitat de patir accidents.
El nou sistema es va posar en servei el passat 1 de desembre al túnel de Viella, després d'una inversió de 347.000 euros.
El director de l'SCT, Josep Pérez-Moya, ha fet un balanç positiu dels dos primers mesos de proves a Viella i ha avançat que a partir de l'estiu començaran a cobrar als infractors, ja que fins ara, si excedeixen el límit, només són advertits per una pantalla situada al final del túnel, que indica el seu número de matrícula i la velocitat a la qual han transitat.
El túnel de Viella, situat a la N-230, té un recorregut de 5.230 metres i un límit de velocitat de 80 quilòmetres per hora, per la qual cosa els lectors fitxen l'entrada de cada vehicle i la seva sortida i calculen el temps transcorregut entre cada càmera per descobrir si han excedit el temps mínim per recórrer aquest tram, que ronda els quatre minuts i mig.
Pérez-Moya ha explicat que ja està en fase de definició el projecte per estendre aquest model als principals túnels de Catalunya, el del Cadí -que és el segon més llarg, després del del Viella, amb una longitud de 5.026 metres- i el del Bruc, que és més curt però suporta una gran intensitat de trànsit, especialment de camions.
L'entrada en marxa d'aquest sistema podria ser operativa en aquests dos túnels a partir de final d'aquest any o principi del pròxim, en funció de les possibilitats pressupostàries, segons Pérez-Moya.
També es preveu que a la llarga s'instal·li en altres túnels de la xarxa viària catalana, com el de Bracons, tot i que encara no hi ha calendari establert.
El responsable de Trànsit ha defensat les virtuts d'aquest innovador sistema, que permet controlar la velocitat en trams d'especial risc, com els túnels, espais tancats de difícil evacuació on les maniobres brusques o l'excés de velocitat poden incrementar la possibilitat de patir accidents.
El nou sistema es va posar en servei el passat 1 de desembre al túnel de Viella, després d'una inversió de 347.000 euros.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.