Societat

A la T1 sobra el menjar

Els establiments de restauració llencen el que hi ha als expositors per tenir aliments del dia. Diuen que els menjadors socials els cobren per anar-ho a buscar

En època de crisi, en què moltes persones les passen magres per aconseguir menjar i han augmentat moltíssim les peticions d'ajut a Càritas i al Banc dels Aliments per aconseguir queviures, a la nova terminal de l'aeroport de Barcelona, la T1, cada dia es llencen a les escombraries desenes d'entrepans i amanides, segons ha denunciat el sindicat UGT. Portar-ho als menjadors socials suposa uns costos addicionals que les empreses no volen assumir.

Es tracta d'una pràctica habitual que es fa a la prop de trentena d'establiments de restauració de diferents marques que el grup EatOut té repartits per les dues terminals de l'aeroport. "Cada nit els companys buiden el que hi ha als expositors i ho llencen a les escombraries, ja que una de les polítiques de l'empresa és tenir sempre els expositors molt plens perquè dóna més bona imatge", explica Jaume Lluma, membre del comitè d'empresa d'UGT i treballador d'un d'aquests establiments. Així, per exemple, en una setmana del mes de desembre, al Caffé di Fiore, una de les marques del grup, es van llençar 485 sandvitxos, i en un dia concret, 168. Lluma considera que aquesta pràctica és "poc ètica" i reconeix que com a mínim "es recicla correctament" separant el plàstic, el paper i la matèria orgànica.

Una de les responsable d'EatOut, Mireia Demés, assegura que "llencem el mínim possible" ja que "ajustem al màxim les comandes i a més tenim un obrador propi que només treballa per a nosaltres". El grup prefereix llençar el menjar sobrant "perquè no volem patir cap risc ni que ningú prengui mal, ja que els sandvitxos no porten cap mena de conservant i tenen una caducitat d'entre 36 i 48 hores".

Segons Lluma, l'empresa opta per llençar el menjar sobrant "perquè fer amanides i entrepans nous els surt més barat, i valoren més la qualitat i donar una bona imatge amb els expositors plens". Tot i vetllar pel bon estat dels seus productes, assegura que "ja hi ha hagut força reclamacions de clients que s'han trobat amb menjar en mal estat".

Precisar les comandes

Demés corrobora que les ordres de l'empresa són que "a primera hora del matí els expositors estiguin plens" i que aquests es van omplint a mesura que es van buidant. Afirma a més que s'ajusten al màxim a la demanda, "perquè són productes que duren entre un dia i mig i dos dies", i així eviten despeses innecessàries, tot i que reconeix que amb la gran quantitat de menjar que es ven a l'aeroport és molt difícil poder precisar amb exactitud les comandes cada dia.

El grup EatOut s'ha plantejat enviar els queviures sobrants a menjadors socials "però ens cobren per portar-ho o per venir-ho a buscar". En suposar-los una despesa addicional, els surt més a compte fer-ho desaparèixer a través de les escombraries.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
trànsit

Primera prova de límit de velocitat a 100 km/h a l’autopista AP-7

barcelona
medi ambient

La temperatura del mar cau un grau però continua estan en dígits de rècord

barcelona
EMRPESA

150 empreses de Móra la Nova opten a les ajudes del fons nucelar

barcelona
EDUCACIÓ

Abans i després de Louis Vuitton

barcelona
societat

La Vall de la Muga es reivindica amb un festival inèdit

albanyà/sant llorenç de la muga
societat

Un polèmic rec frena la construcció de l’institut escola de Verges

VERGES

66 entitats han evitat malbaratar 130.000 àpats amb el projecte Recooperem del Vallès

TERRASSA
societat

Demà comencen els talls de circulació per ampliar les zones de vianants

girona

EL Palau d’Anglesola reclama la passarel·la sobre l’A-2 anunciada el 2022

EL PALAU D’ANGLESOLA