Societat
Campanya escapçada contra l'impost de successions
Girona i Tarragona aturen la campanya publicitària 'El peatge de la mort' als seus autobusos i l'associació que l'ha impulsat encara no ha rebut una explicació clara
El peatge de la mort és l'eslògan que apareix des d'aquest dissabte en algunes línies d'autobusos de Barcelona i Lleida, en una campanya que pretén denunciar que a Catalunya “una herència pot representar la ruïna familiar”. És una campanya de l'Associació per la Reforma de l'Impost de Successions a Catalunya, una iniciativa popular contra el tracte fiscal que la Generalitat dóna a les herències. La campanya reclama la reducció del polèmic impost a un nivell “suportable”.
La difusió del missatge, però, ha quedat escapçat. Els pòsters de la campanya s'havien de veure als autobusos de Barcelona, Lleida, Tarragona i Girona. Els gestors dels transports tarragonins van rebutjar la campanya, i a Girona, on havien de començar a circular dissabte, els vehicles amb el pòster de l'anunci es van quedar a les cotxeres de Sarfa, l'empresa concessionària de transport interurbà amb qui havien fet tractes.
Segons un comunicat de l'associació, es va prohibir la sortida del vehicle, que ja portava la publicitat impresa, a l'últim moment i sense cap explicació. El mateix dia la regidora de mobilitat de la ciutat, Isabel Salamaña (PSC), declarava al Diari de Girona que havia rebutjat la campanya per no considerar adients ni l'anunci ni les imatges que inclou.
La publicitat de la campanya mostra el peu d'un suposat cadàver on hi penja, del dit gros, una etiqueta que diu “cobrat”. Aquesta imatge també ha impedit que la campanya es faci als autobusos de Tarragona, a causa de les reticències al seu contingut per part de les empreses publicitàries. L'Associació per la Reforma de l'Impost de Successions a Catalunya, tanmateix, ha explicat que havien acceptat la negativa amb la intenció d'engegar la campanya a la resta de territoris i que s'estudiaran altes sistemes per fer-la a Tarragona.
En canvi, en el cas de Girona l'associació assegura que ja ha pagat la publicitat de la campanya, en part gràcies a les donacions de ciutadans que s'hi han adherit a través de la seva pàgina web ww.nosuccessions.org. En el seu comunicat, l'associació afirma que "no descarta recórrer a la justícia per aconseguir que es respecti la llibertat d'expressió, així com el compliment de l'ordenament jurídic” i podria demanar indemnitzacions econòmiques pels “danys i perjudicis morals i materials causats per incompliment contractual”.
Denuncien que en tot moment es van facilitar a l'agència publicitària els esbossos, textos, fotografies i informació respecte a contingut i format de l'anunci, “amb la suficient antelació” sense que se'ls expressés “cap objecció abans del dia de sortida de l'autobús al carrer”.
D'altra banda, a Barcelona ja es pot veure el cartell publicitari en un autobús que circula els dies laborables a la línia 24 (Paral·lel - Carmel) i els caps de setmana a la línia 45 (Horta - Passeig Marítim). A Lleida, l'autobús corresponent circula a la línia 17 (Bordeta-Tanatori-Ciutat Jardí).
La difusió del missatge, però, ha quedat escapçat. Els pòsters de la campanya s'havien de veure als autobusos de Barcelona, Lleida, Tarragona i Girona. Els gestors dels transports tarragonins van rebutjar la campanya, i a Girona, on havien de començar a circular dissabte, els vehicles amb el pòster de l'anunci es van quedar a les cotxeres de Sarfa, l'empresa concessionària de transport interurbà amb qui havien fet tractes.
Segons un comunicat de l'associació, es va prohibir la sortida del vehicle, que ja portava la publicitat impresa, a l'últim moment i sense cap explicació. El mateix dia la regidora de mobilitat de la ciutat, Isabel Salamaña (PSC), declarava al Diari de Girona que havia rebutjat la campanya per no considerar adients ni l'anunci ni les imatges que inclou.
La publicitat de la campanya mostra el peu d'un suposat cadàver on hi penja, del dit gros, una etiqueta que diu “cobrat”. Aquesta imatge també ha impedit que la campanya es faci als autobusos de Tarragona, a causa de les reticències al seu contingut per part de les empreses publicitàries. L'Associació per la Reforma de l'Impost de Successions a Catalunya, tanmateix, ha explicat que havien acceptat la negativa amb la intenció d'engegar la campanya a la resta de territoris i que s'estudiaran altes sistemes per fer-la a Tarragona.
En canvi, en el cas de Girona l'associació assegura que ja ha pagat la publicitat de la campanya, en part gràcies a les donacions de ciutadans que s'hi han adherit a través de la seva pàgina web ww.nosuccessions.org. En el seu comunicat, l'associació afirma que "no descarta recórrer a la justícia per aconseguir que es respecti la llibertat d'expressió, així com el compliment de l'ordenament jurídic” i podria demanar indemnitzacions econòmiques pels “danys i perjudicis morals i materials causats per incompliment contractual”.
Denuncien que en tot moment es van facilitar a l'agència publicitària els esbossos, textos, fotografies i informació respecte a contingut i format de l'anunci, “amb la suficient antelació” sense que se'ls expressés “cap objecció abans del dia de sortida de l'autobús al carrer”.
D'altra banda, a Barcelona ja es pot veure el cartell publicitari en un autobús que circula els dies laborables a la línia 24 (Paral·lel - Carmel) i els caps de setmana a la línia 45 (Horta - Passeig Marítim). A Lleida, l'autobús corresponent circula a la línia 17 (Bordeta-Tanatori-Ciutat Jardí).
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.