Societat

La Generalitat no pot atendre en català

La nova web en proves del Servei d'Ocupació de Catalunya del govern ofereix la possibilitat de consultar i resoldre dubtes a través d'un xat on hi ha tècnics que no atenen en català

L'article 11 de la llei de política lingüística de la Generalitat de Catalunya diu: "El personal al servei de les administracions, les corporacions i les institucions públiques de Catalunya ha de tenir un nivell de coneixement adequat i suficient de les dues llengües oficials, tant en l'expressió oral com en l'escrita, que el faci apte per a desenvolupar les funcions pròpies del seu lloc de treball". Bé, doncs el Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) té tècnics que no poden oferir el servei en català.

En concret, i en aquest cas, el nou portal gratuït, anomenat Feina Activa, que depèn del departament de Treball del govern, per facilitar la recerca de feina, ja sigui de la borsa de treball públic com d'empreses de tots els sectors, té tècnics que no atenen en català.

Un cop registrat a la web, encara en fase de proves fins divendres, l'usuari té la possibilitat d'atendre i resoldre dubtes a través d'un xat que et posa en contacte amb tècnics i assessors especialitzats. Una d'aquestes usuàries s'ha posat en contacte amb l'AVUI.cat per denunciar que el tècnic que la va atendre "només podia fer-ho en castellà".

Segons detalla aquesta jove de 26 anys, la conversa a través del xat va ser:


Benvingut al servei de teleassistència de Generalitat
L'atén J.M., en què puc ajudar-lo?

Usuària (U): Voldria saber en quina categoria entren les ofertes de tècnics de cultura, feines de gestió cultural en general.

Tècnic (T): Disculpe, en este momento no hay técnicos en catalán disponibles, ¿podría atenderle yo en castellano o podría contactar en otro momento?

U: Quería saber en qué categoría entran las ofertas de técnicos de cultura y trabajos de gestión cultural en general.

T: Disculpe, este es un soporte técnico para problemas técnicos con la web; no obstante si me facilita su teléfono y email escalaré nota de su incidencia y pediré que contacten con usted para indicarle.

U: Es igual, ya llamaré yo. Gracias.

T: A usted, que tenga buena noche

U: Está usted en Catalunya? Lo pregunto sólo porque me extraña que como servicio de teleasistencia de la Generalitat haya personal que no hable catalán.

T: Me temo que no me está permitido informarle de cuestiones internas del servicio. Pero como le comentaba, aunque ahora no haya disponible sí hay técnicos que hablen catalán dando servicio.

U: Sí, sí, claro, era sólo curiosidad, buenas noches.

T: Que tenga buena noche y perdone las molestias.

I la conversa per part de l'administració finalitza amb un:
"Gràcies per utilitzar el servei de teleasistència de Generalitat. Estem en constant desenvolupament per millorar la qualitat del servei, per a la qual ens és molt important la seva opinió. Si us plau, ompli l'enquesta de satisfacció i no dubti a enviar-nos qualsevol suggeriment o crítica. Salutacions".

La pàgina web Feina Activa està ja en funcionament però encara en fase de proves per resoldre tots els problemes tècnics i d'ús que en poguin sorgir. En aquests moments, gestiona 2.527 currículums.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.