Societat

El carril bici es converteix en el maldecap de la nova Diagonal

Les entitats de la plataforma no en veuen clara la definició si pren espai al vianant o si dificulta el descens de passatgers del tramvia

L'Ajuntament de Barcelona considera un element troncal en la reforma de la Diagonal no només el tramvia o el Retbus, sinó també el carril bici, que ara com ara és el sistema més ràpid per travessar el tram central de l'avinguda, el que s'ha de reformar, entre la plaça Francesc Macià i la plaça de les Glòries. Així ho va posar de manifest dimecres un dels responsables de l'Oficina Tècnica de la Diagonal, Jordi Castelló, en una de les xerrades que es fan als barris sobre la consulta, i ahir hi va insistir el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, que va assegurar en la presentació dels actes de la Setmana de la Bici que les opcions A i B faran augmentar el nombre d'usuaris d'aquest vehicle de dues rodes.

Però l'Ajuntament també és conscient que les opcions de bulevard i rambla han calculat el repartiment de l'espai incloent-hi el carril bici com a espai per al vianant per aconseguir proclamar que s'ha repartit l'espai a un 50 per cent entre el transport públic (i el que podrà passar de privat) i el vianant. I en els dissenys que els participants en la consulta podran votar entre el 10 i el 16 de maig hi ha alguna opció que dóna més problemes que l'altra.

L'opció A, el bulevard, que des d'un bon principi s'ha mostrat com la preferida de l'Ajuntament, amaga el carril bici entre el carril de servei a una velocitat màxima de 30 quilòmetres per hora i una línia d'arbres. L'opció B, la rambla, ubica el carril bici just als costats del passeig central, lloc on es trobaran amb els passatgers que baixin del tramvia, que precisament desencotxarà per aquella banda. El portaveu de la Plataforma per al Transport Públic, Ricard Riol, ha admès que "no veuen clara" la ubicació del carril bici, "que pot donar problemes tant si es fa l'opció A com la B.

Aquest problema ja s'està donant en el tram de la Diagonal que va de les Glòries al Fòrum, que només es diferencia de l'opció B que es proposa ara entre Francesc Macià i Glòries en el fet que una catifa verda marca més el pas del tramvia. "Els passatgers del tramvia es troben amb ciclistes passant a tota pastilla", afegeix Riol.

D'altra banda, Barcelona preveu aquest any la construcció de 24 quilòmetres més de carril bici, de manera que la ciutat en tindrà 170,8 quilòmetres. 9,5 quilòmetres es faran al barri de Sant Martí (Àlaba, Ramon Turró, Icària, Pujades, Taulat i Ciutat de Granada), 8 quilòmetres a Nou Barris (Aiguablava i Via Júlia), mig quilòmetre a les Corts (Jordi Girona i Numància) i 4,5 més a Sarrià-Sant Gervasi (Doctor Fleming, Àngel Guimerà, Via Augusta, Vergós, Major de Sarrià i passeig de Santa Eulàlia).


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.