Societat

L'avió d'Air France va emetre 6 missatges d'alerta abans de desaparèixer dels radars

Respecte a les taques de combustible localitzades a l'oceà davant de les costes brasileres, el ministre de Defensa brasiler ha dit que la seva presència demostra que l'aeronau que cobria el trajecte Rio de Janeiro-París no va explotar

L'Airbus A330-200 d'Air France que diumenge va caure a l'Atlàntic amb 228 persones a bord va enviar com a mínim 6 missatges d'alerta de fallades als equips, segons els mitjans de comunicació brasilers.

Entre els primers missatges emesos automàticament, a les 23.10 hora brasilera, i la desaparició de l'avió dels radars van passar quatre minuts. El contingut dels missatges assenyalava "pèrdues" al sistema de referència "Adiru" (que informa a la pantalla del pilot dades d'altura i velocitat) i una fallada elèctrica a l'ordinador principal.

En l'últim missatge automàtic de l'avió, emès a les 23.14 hores, s'informava de l'augment de la "velocitat vertical de la cabina", fet que indica que l'aire extern va entrar a l'avió i va provocar una despressurització i la caiguda.

Més hipòtesis
El ministre de Defensa brasiler, Nelson Jobim, ha assegurat que, de moment, no hi ha possibilitats de conèixer les causes del sinistre de l'Airbus que va caure a l'oceà Atlàntic amb 228 persones a bord dilluns passat a la matinada.

Respecte a les taques de combustible localitzades a l'oceà davant de les costes brasileres, Jobim ha dit que la seva presència demostra que l'aeronau que cobria el trajecte Rio de Janeiro-París no va explotar.

El ministre brasiler ha dit que fins ara s'havien trobat, a més de les restes de combustible, peces metàl·liques i objectes triangulars blaus i blancs, de la part interna de la nau.

De la mateixa manera que han lamentat les autoritats franceses i els investigadors francesos, el ministre brasiler tem que no es trobin les caixes negres de l'aparell, "que podrien estar ubicades a uns 2.000 o 3.000 metres sota l'aigua" a l'Atlàntic. "Hem d'iniciar una recerca, tot i que com més profunditat, més dificultat per trobar-les", ha afegit.

Error a l'ordinador central
Segons un especialista nord-americà, en declaracions a una ràdio brasilera, la causa de l'accident pot ser que fos per un error a l'ordinador principal de l'Airbus. Segons Hans Weber, les turbulències que van sacsejar l'avió el diumenge a la nit enmig de l'Atlàntic no són per elles mateixes la causa de l'accident.

L'especialista creu que el pilot, que estava ocupat amb la turbulència, hauria perdut el control de l'avió pel possible error a l'ordinador i no l'hauria pogut recuperar.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

La cursa ‘Apaguem el càncer’ reuneix 1.200 participants

girona
MOBILITAT

Pla de busos de Renfe per suplir el tall de les obres a l’aeroport del Prat

barcelona
societat

L’incendi que va obligar a tallar l’AP-7 i el TAV afecta 31 hectàrees

agullana
crisi migratòria

Tensió a la frontera de Ceuta per un intent d’entrada massiu de migrants

barcelona
trànsit

Primera prova de límit de velocitat a 100 km/h a l’autopista AP-7

barcelona
medi ambient

La temperatura del mar cau un grau però continua estan en dígits de rècord

barcelona
EMRPESA

150 empreses de Móra la Nova opten a les ajudes del fons nucelar

barcelona
EDUCACIÓ

Abans i després de Louis Vuitton

barcelona
societat

La Vall de la Muga es reivindica amb un festival inèdit

albanyà/sant llorenç de la muga