Societat

Ofensiva pel tramvia

El Tram projecta que la Diagonal tingui quatre línies amb freqüències de 12 minuts cada una. Un debat tècnic del Col·legi d'Enginyers de Camins aposta per la unió del Trambesòs i el Trambaix per l'avinguda

La Diagonal és una avinguda amb moltes deficiències que requereixen una reforma a fons que ha de millorar aquesta via i la circulació de tota la ciutat. La unió dels dos tramvies per l'avinguda, el Trambesòs i el Trambaix, amb quatre línies i freqüències de pas de 12 minuts cada una són la millor opció per aconseguir-ho, juntament amb la posada en marxa de la xarxa ortogonal d'autobusos i l'entrada en servei de la L9.

Aquesta és la conclusió a la qual van arribar ahir els ponents del debat tècnic que sobre la Nova Diagonal es va fer al Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports - Catalunya, organitzat per Camins.cat. Hi van participar Jaume Fleta, membre de la junta rectora del Col·legi d'Enginyers de Camins, el president de la PTP, Ricard Riol, el director adjunt del Tram, Joan Carsi, i Àngel López, director de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona.

Carsi va donar a conèixer que el Tram té previst que l'avinguda reformada tingui quatre línies de tramvia amb freqüències de dotze minuts cada una. Entre les set del matí i les deu de la nit hi haurà combois cada tres minuts entre les parades de Glòries i Ernest Lluch, gràcies a una flota de 39 combois.

La línia T1 enllaçarà Sant Joan Despí (estació Bon Viatge) amb Sant Adrià de Besòs. La T3 connectarà Sant Feliu - Consell Comarcal amb la plaça de les Glòries. La T2 enllaçarà Llevant i Les Planes amb l'estació de Sant Adrià. I la T4, l'estació Ernest Lluch amb Gorg. La T5 unirà Ciutadella amb Gorg cada vuit minuts.

El tramvia és l'únic sistema capaç d'absorbir la demanda de 6.442 persones per hora i per sentit a la zona més cèntrica i més carregada de la Diagonal. Segons Carsi, amb combois dobles pot arribar a dur 6.540 passatgers. A més, permetrà que el Retbús s'intercali en la plataforma del tramvia cada minut i mig. Les cinc noves parades previstes tindran 80 metres, 60 destinats al tramvia i 20 al Retbús, va precisar Àngel López.

La reforma, tot i que té molts punts a debatre, un cop feta la consulta popular, prevista entre el 10 i el 16 de maig, ha de posar remei a la majoria de mals que pateix l'avinguda: té trams molt congestionats pel trànsit de vehicles privats i públics i trams sense transport públic en superfície (de Verdaguer a Glòries), s'hi produeixen molts accidents i provoca una gran contaminació atmosfèrica i acústica que la fan un espai públic inhòspit.

Els problemes actuals s'agreujaran els propers vuit anys si no s'hi posa remei, amb una sobresaturació de trànsit superior al 120% en molts trams que repercutirà en la vialitat de tota la ciutat. L'actual Diagonal té més inconvenients. Un districte en creixement com és el 22@ del Poblenou, que vol esdevenir nou motor industrial- tecnològic de la ciutat, està mal connectat amb la resta de la ciutat. Els nous 3,8 km de tramvia enllaçaran nord i sud de la ciutat amb Ferrocarrils, Rodalies i L5, L3, L4, L2 i L1 del metro.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.