Societat

Més de la meitat de les llars compta amb dos o tres telèfons mòbils

Un 5,4% de les famílies catalanes sobreviuen sense cel·lular

Més de la meitat de les llars catalanes, el 56,7%, té entre dos i tres telèfons mòbils, dispositiu que és utilitzat bàsicament per enviar missatges, a més de realitzar trucades, mentre que encara són una minoria els que veuen la televisió o naveguen per Internet a través d'ell.

El mòbil ha conquistat de tal manera les llars de les famílies catalanes que només el 5,4% sobreviu sense ell, percentatge molt similar al 5,1% que sumen més de quatre mòbils a casa.

Del 56,7% de les llars amb dos i tres telèfons mòbils, el 34,3% en té dos i el 22,4% compta amb tres; mentre que el 19,4% del total de famílies en té un i el 13,4%, quatre.

Aquestes dades apareixen reflectides en l'últim estudi sobre audiències i consums culturals del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, i que s'ha elaborat després d'entrevistar 29.915 persones de més de 14 anys.

Preguntats pels usos habituals que fan del mòbil, exceptuant les trucades, el 61,3% afirma que envia missatges (sms i mms), i el 36,7% reconeix que només l'utilitza per trucar i que, per tant, menysprea la resta d'aplicacions.

Els resultats de l'enquesta revelen que són molt pocs els que utilitzen les funcions més innovadores, ja que un insignificant 0,2% veu la televisió a través de la seva pantalla, i un 1,5% consulta el seu correu electrònic en aparells que són del tipus 'BlackBerry'.

A més, només un 1,7% utilitza serveis com les videotrucades i un 2,7% navega per Internet.

Un percentatge una mica més gran, encara que també petit, escolta la ràdio a través del seu mòbil (el 8,7%) i un 10,9% els utilitza per escoltar música.

Aquesta infrautilització del mòbil contrasta amb l'oferta de cel·lulars cada vegada més sofisticats i amb més prestacions, capaços d'oferir correu, missatgeria instantània, trucades de veu sobre IP, aplicacions d'escriptori o mapes (amb publicitat geolocalitzada, per la qual un restaurant pròxim a on et trobes pot anunciar-se directament en el teu mòbil quan consultes la teva posició en el GPS), entre d'altres opcions.

Respecte als usos d'Internet, ja no vinculats al mòbil sinó en termes generals, la gran majoria dels catalans més grans de 14 anys (92,1%) utilitza el correu electrònic, i el 85,4% opta pels jocs en línia.

El 61,6% es connecta al "messenger", afició pròpia dels internautes més joves, i un 54,9% consulta preus i productes a través de la xarxa.

Preguntats pels web que més visiten, el 97,9% dels enquestats asseguren que van als cercadors; mentre que un 31,7% consulta webs de bancs i caixes; un 29,5% s'introdueixen en webs personals o blocs, i un 25,8% llegeix la premsa generalista.

A més, un 20,6% va a webs d'administracions públiques i un 11,3% consulta la premsa esportiva.

El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, organisme que mesura i analitza les audiències i consums culturals dels mercats de parla catalana, està gestionat per la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura, creada el 2005.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.