Societat

Els veïns s’avancen a Hereu i llancen el seu pla Diagonal

La plataforma de 9 entitats planteja una avinguda amb una part central per a tramvia i Retbus, dos carrils de vehicle privat per banda i carril bici a costat muntanya

El compte enrere per a la consulta popular per a la reforma de la Diagonal ja fa dies que ha començat, però a l’Ajuntament sembla que no tenen pressa per donar a conèixer el contingut de les dues opcions que volen sotmetre a votació (ho podrien fer la setmana que ve), a banda de la tercera opció de rebuig de les altres dues, imposada per CiU.

Tant és així que, quan falten menys de dos mesos per a la consulta i quan hi haurà la Setmana Santa pel mig, els veïns organitzats a l’entorn de la plataforma Diagonal per a Tothom s’han avançat a l’Ajuntament i ahir van presentar la seva proposta de cinc punts “bastant” irrenunciables.

Així els va definir un dels portaveus de la plataforma, el president de la PTP (Promoció del Transport Públic), Ricard Riol, que va detallar, acompanyat de representants de la FAVB, de l’OCUC i de CCOO, una proposta que passa per destinar la part central de la calçada al tramvia i als busos de gran capacitat Retbus, deixar el vehicle privat en dos carrils a banda i banda i ubicar un carril bici únic al costat muntanya, a més d’ampliar les voreres per donar un espai generós a l’arbrat i a voreres que afavoreixin la implantació de nou comerç.

Trànsit intern
La proposta, que incorpora la novetat dels busos de gran capacitat de 24 metres que ara fa dues setmanes van presentar com a projecte l’Ajuntament i TMB, insisteix en el transport públic i sobretot en la connexió del tramvia per tota la Diagonal com a principal mesura per reduir el trànsit d’una zona amb una forta mobilitat interna. “El 90% del trànsit de la Diagonal és intern”, va apuntar ahir Jordi Giró (FAVB). “Un tramvia ple equival a vuit carrils de vehicle privat congestionats”, va afegir Riol. Segons la plataforma, la xarxa de Retbus hauria d’engegar-se abans que es facin les obres del tramvia i preveure un escenari de futur en què el mapa de transport de Barcelona deixi el metro –amb la L9– per als desplaçaments llargs en la regió metropolitana, de Castelldefels a Montgat, i opti pel tramvia i els diferents tipus d’autobús per als desplaçaments curts.

La plataforma, que integra altres entitats com l’Associació de Patinadors, el Bicicleta Club, Catalunya Camina, Greenpeace, Ecologistes en Acció i el P(A)T, té una postura més negociable en altres punts del seu pla, com la preservació de l’arbrat actual, que considera que “en almenys una de les dues opcions s’ha de preservar al màxim”, o en la ubicació del carril bici, en què es mostren partidaris de limitar-lo a una banda de l’avinguda.
En un to més polític, els diferents portaveus de la plataforma van carregar contra l’Ajuntament, que, després d’haver iniciat el debat en el Consell de Ciutat i d’haver-se plantejat fins a dotze propostes, no ha trencat el seu silenci administratiu per definir dues opcions i “pot intoxicar la consulta pública”.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.