Societat

Gràcia planteja cinc itineraris com a alternativa a la Diagonal

El districte proposa Pare Claret, Via Augusta només de pujada i la trama ortogonal de l’Eixample per evitar el recorregut transversal

El debat in crescendo sobre la reforma de la Diagonal ha tingut fins ara en compte i s’ha preocupat moltíssim pels efectes que pot tenir un desviament de trànsit per la trama ortogonal de l’Eixample. S’han fet estudis de mobilitat amb tota mena de detall i no hi ha ni un sol acte on algú s’aixequi i proclami la solidaritat amb els veïns d’aquest districte que veuran augmentat el trànsit. L’Ajuntament fins i tot ha llançat alternatives per afavorir el trànsit per la part baixa de la Diagonal, com obrir del tot al trànsit Còrsega o el canvi de sentit d’avinguda de Sarrià (ara de pujada) perquè el vehicle privat opti per l’Eixample abans d’arribar a Francesc Macià.

Però... i Gràcia, què? La part alta de la Diagonal, entre Francesc Macià i passeig de Sant Joan, no té trama ortogonal i l’Ajuntament només havia confiat fins ara públicament en la línia 9 de metro –quan estigui acabada– i la ronda del Mig per accedir al formiguer de carrers que queden entre Lesseps i la Diagonal. Lluny de la batalla mediàtica de l’Eixample, però, el districte, que des del 2002 compta amb un pla de mobilitat propi que ja ha expulsat una part del trànsit de pas, treballa amb tres alternatives que s’afegeixen a les dues que arriben des de la Casa Gran.

El regidor de Gràcia, Guillem Espriu, amb les reserves del que es pugui concretar en la fase d’elaboració del projecte executiu de la nova Diagonal (si guanyen les opcions A o B), proposa l’itinerari de Sant Antoni Maria Claret - Bailèn per al vehicle privat que vingui des del Besòs i fins i tot l’entrada a Gràcia per una Via Augusta només en sentit ascendent. “El seu carrer parell seria Balmes, que ja és tot de baixada”, argumenta Espriu. Aquesta última opció seria més fàcil en cas que triomfés l’opció B, que deixa un carril exclusiu de tres al vehicle privat als laterals; l’opció A només permetria als cotxes accedir-hi des del carril de servei, a 30 quilòmetres per hora de velocitat màxima.

Per al vehicle privat que vingui des del Llobregat, l’eliminació d’un trajecte habitual com Diagonal - passeig de Gràcia - carrer Gran de Gràcia, segons Espriu, tindrà l’alternativa de la trama ortogonal de l’Eixample, de manera que l’enllaç amb passeig de Gràcia o amb Roger de Llúria (per entrar a Gràcia per Milà i Fontanals) es podria fer seguint el carrer Rosselló o València com a alternatives més properes a la Diagonal. El que és segur és que els accessos a la Vila canviaran radicalment; de fet, els veïns i visitants de l’antic municipi independent ja fa anys que conviuen amb els canvis.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.