Societat

Hereu no canvia el tramvia pel túnel de Rodalies a la Diagonal

L’Ajuntament veu “inviable” la proposta de Foment avalada pel RACC

L’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona ha ini­ciat una curi­osa com­pe­tició amb el RACC de llançar-se pro­pos­tes i igno­rar-se mútua­ment que té com a màxim expo­nent el túnel de Roda­lies que plan­teja fer el minis­teri de Foment per sota de la Dia­go­nal. Ahir l’alcalde, Jordi Hereu, a través del seu quart tinent, Ramon Gar­cia-Bra­gado, no vol ni sen­tir a par­lar d’aquesta idea, que li pot esguer­rar la seva aposta per con­nec­tar el tram­via en la reforma de la Dia­go­nal entre Fran­cesc Macià i Glòries. I per això va fent via. Gar­cia-Bra­gado va dir tex­tu­al­ment que el túnel de Roda­lies és “invi­a­ble” perquè topa­ria amb el col·lec­tor del pas­seig de Sant Joan, dues línies de metro (la 3 i la 5) i una dels FGC (la 7 i la 8). “El subsòl està molt com­promès”, va afe­gir. El que no va dir és que la pro­posta del RACC és enfon­sar el túnel de Roda­lies a 40 metres.

L’aliança Tram-Ajun­ta­ment ver­sus RACC va viure ahir un nou epi­sodi, amb l’afe­gi­ment, al grup dels pri­mers, de Bar­ce­lona Regi­o­nal, en la quarta sessió expli­ca­tiva per a la premsa sobre la modi­fi­cació de la gran avin­guda. El direc­tor gene­ral d’aquest ens, Juan Car­los Mon­tiel, va can­tar les excel·lències del tram­via, sobre­tot com a alter­na­tiva al bus per velo­ci­tat i capa­ci­tat i “bon sis­tema per a recor­re­guts entre 1,5 i 6 quilòmetres”. La reforma del tram de la Dia­go­nal implica 3,9 km amb cinc-sis para­des, a Fran­cesc Macià, ram­bla de Cata­lu­nya, Bruc, pas­seig de Sant Joan i Marina, i pre­veu freqüències més altes que els 5 minuts del Tram­baix i els 8-12 minuts del Tram­besòs.

Mon­tiel també va donar detalls dels dos sis­te­mes de tram­via sense catenària en què es debat la reforma: el sis­tema APS (ali­men­tació pel sòl) amb un rail que va pel mig dels altres dos rails i que només s’activa quan hi passa el com­boi, i el sis­tema de recàrrega de bate­ries a les para­des. L’Ajun­ta­ment s’inclina pel pri­mer, el que fun­ci­ona a Bor­deus.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.